Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

20-30 000 creditsafe

Min plan är att lägga om några lån (samlingslån) i juli då tre FF har hunnit försvinna. Jag vill helst inte ta någon bisnode/UC-förfrågan just nu då jag har kommit en rätt bra bit på vägen att förbättra mitt betyg, i alla fall på UC.
Men har hamnat i ett lite halvtrångt läge och skulle behöva låna 15-30 000 fram tills dess. Är det bara ockerräntor och korta löptider som gäller med aktörer som tar creditsafe?
Alla tips välkomna, även på kreditkort osv. Har P.F.C och det är toppen, men krediten på 5000 kommer inte att räcka de här två-tre månaderna innan jag ansöker om samlingslån.
Betalkoll har många nämnt, men förstår inte riktigt hur det funkar och om man verkligen kan ha glädje av det om det är pengar på kontot som man behöver?
Eller - om jag måste offra en bisnode - vilka är hyfsat "enkla" och som inte har ockerräntor och allt för korta löptider?
Tacksam för tips.

Monetti/Frogtail tar bisnode men kan hjälpa. Även Pluskan/Slantar vilket har relativt bra villkor för att vara "smslån", notera dock att dessa har högre krav än Monetti.

Holmbank är creditsafe/bisnode(? inte för mig men tydligen vissa andra som fått bisnode). Det är dock virtuellt kreditkort och måste användas med t.ex. Betalo vilket strulat för vissa. Samma gäller även Klarna där Skrill funkar i vissa fall.

Är det tillfälligt har du ju GFMoney och liknande, notera dock att dessa tar instantor. Är det enbart tillfälligt funkar även Ferratum trots att de sällan beviljar högsta beloppet direkt men för någon som mig med låg inkomst fick jag t.ex. 11K till att börja med.

Hjälper om du berättar vilka du redan har så kan vi utesluta de.

Meddelandelån/Flexlimit tar "Safenode" något som inte belastar dig.

Monetti/Frogtail tar bisnode men kan hjälpa. Även Pluskan/Slantar vilket har relativt bra villkor för att vara "smslån", notera dock att dessa har högre krav än Monetti.

Holmbank är creditsafe/bisnode(? inte för mig men tydligen vissa andra som fått bisnode). Det är dock virtuellt kreditkort och måste användas med t.ex. Betalo vilket strulat för vissa. Samma gäller även Klarna där Skrill funkar i vissa fall.

Är det tillfälligt har du ju GFMoney och liknande, notera dock att dessa tar instantor. Är det enbart tillfälligt funkar även Ferratum trots att de sällan beviljar högsta beloppet direkt men för någon som mig med låg inkomst fick jag t.ex. 11K till att börja med.

Hjälper om du berättar vilka du redan har så kan vi utesluta de.

Tack för förslag. Mitt bisnode är mycket sämre än UC, kreditscore 5. Vad krävs för Frogtail?
Jag har idag Nordax, ICA, Easycredit (northmill), Remember. Inget utanför UC.

Men vadå uttag via betalo med Holm. Mitt kommer in på bankkontot via trustly efter 10 min.. 2 ggr har det gjort det och detta sker automatiskt. har fått stora ökningar med creditsafe enbart.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp