Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Är inledande att dom godkänner skuldsanering? Eller vad betyder det m?
Inledande skuldsanering får du om:,
1. Du är kvalificerad insolvent dvs inte kan betala skulderna inom rimlig tid 10-15 år.
2. Skälig och i det ligger att du gjort allt för att lösa din situation.
Vid inledande publiceras det att du fått inledande i poit en digital sida och som borgenärerna dvs de du är skyldig pengar bevakar. De inkommer med dina skulder och information kring dom till kfm. Du kan få redovisa saker i detta steget tex vad lånen använts till, kontoutdrag, bevis på spelstopp och behandling om ett spelmissbruk ligger bakom osv osv
Steget efter är att en betalplan upprättas som ska godkännas av dig och av borgenärerna som även kan invända dvs ej godkänna den. Sker det så blir det en jurist som blir inkopplad.
Sista steget är godkänd skuldsanering och efter tre veckor får den laga kraft om ingen invändning inkommer.
Många steg och en lång process som tar många månader.

Inledande skuldsanering får du om:,
1. Du är kvalificerad insolvent dvs inte kan betala skulderna inom rimlig tid 10-15 år.
2. Skälig och i det ligger att du gjort allt för att lösa din situation.
Vid inledande publiceras det att du fått inledande i poit en digital sida och som borgenärerna dvs de du är skyldig pengar bevakar. De inkommer med dina skulder och information kring dom till kfm. Du kan få redovisa saker i detta steget tex vad lånen använts till, kontoutdrag, bevis på spelstopp och behandling om ett spelmissbruk ligger bakom osv osv
Steget efter är att en betalplan upprättas som ska godkännas av dig och av borgenärerna som även kan invända dvs ej godkänna den. Sker det så blir det en jurist som blir inkopplad.
Sista steget är godkänd skuldsanering och efter tre veckor får den laga kraft om ingen invändning inkommer.
Många steg och en lång process som tar många månader.
Ok jurist från KF? Kostar detta någonting? Eller bör man kanske vända sig till skuld och budegetrådgivaren i sin kommun

Min inkomst är på ca 33000 innan skatt skuldens är mellan 2-3 år gamla nån kanske är nyare. Ok så det är jag som betalar in men blir inte min arbetsgivare kontaktat på något sätt? Har ju förberett första smset med en lång förklaring
Varför ska du förklara för din chef? Det är lönekontoret som sköter allt det där. Jag har arbetat tidigare i många år på en myndighet och har aldrig fått frågan om mina skulder.

Varför ska du förklara för din chef? Det är lönekontoret som sköter allt det där. Jag har arbetat tidigare i många år på en myndighet och har aldrig fått frågan om mina skulder.
Jobbar på ett mindre privat företag där finns inget lönekontor, är även ibland jag som betalar ut löner då det i framtiden är tänkt att jag skall ta över ”kontors” rollen

Hej jag har stora skulder på ca 600.000 nånting. Har beslutat mig för att ansöka om skuldsanering vi KF är det en rimlig summa att få skuldsanering för? Läser att handläggningstiden är väldigt lång just nu. Har några frågor om skuldsanering.
1. Under handläggningstiden av skuldsanering så har jag förstått att jag såklart ska försöka betala av så mycket som möjligt själv samt inte ta nya lån men vad händer om vissa av mina inkassoskulder går vidare till kronofogden tex? Tänker att det är smart att betala av smålånen först har några på mellan 2000-6000 .
Undrar egentligen vad jag gör om fler fakturor går till inkasso eller KF under tiden vad händer då, får jag ev löneutmätning under tiden eller vad händer
2. Vem betalar inte till KF vid skuldsanering är det jag själv via mitt konto eller min arbetsgivare? Läst lite olika.
men det är arbetsgivaren som betalar in Får jag bara domdär 5700 nånting kr in på kontot varje månad?
Bör man ta råd/hjälp av en skuld/budgetrådgivare från kommunen när man ansöker?

Hej jag har stora skulder på ca 600.000 nånting. Har beslutat mig för att ansöka om skuldsanering vi KF är det en rimlig summa att få skuldsanering för? Läser att handläggningstiden är väldigt lång just nu. Har några frågor om skuldsanering.
1. Under handläggningstiden av skuldsanering så har jag förstått att jag såklart ska försöka betala av så mycket som möjligt själv samt inte ta nya lån men vad händer om vissa av mina inkassoskulder går vidare till kronofogden tex? Tänker att det är smart att betala av smålånen först har några på mellan 2000-6000 .
Undrar egentligen vad jag gör om fler fakturor går till inkasso eller KF under tiden vad händer då, får jag ev löneutmätning under tiden eller vad händer
2. Vem betalar inte till KF vid skuldsanering är det jag själv via mitt konto eller min arbetsgivare? Läst lite olika.
men det är arbetsgivaren som betalar in Får jag bara domdär 5700 nånting kr in på kontot varje månad?
Är det hos inkasso eller inte? Går ju att förhandla med inkasso men förfaller det så går det ju till kronofogden och bli löneutmätning så småningom och då blir jobbet meddelade med.
Fick detta som svar idag från inkasso

Eftersom räntan i ditt ärende är avtalad till
22,55 % ökar den varje månad med 5814 kr, vilket blir 69777 kr per år. Om du har möjlighet råder vi dig till att ta ett nytt lån med förmånligare ränta för att på så sätt betala ner din skuld snabbare. Har du undersökt om det är möjligt?

Menar dom att beloppet kommer öka med 5814kr varje månad? Eller vad menas?
5814?skulle jag kunna betala men inte om det ökar varje månad.

Fick detta som svar idag från inkasso

Eftersom räntan i ditt ärende är avtalad till
22,55 % ökar den varje månad med 5814 kr, vilket blir 69777 kr per år. Om du har möjlighet råder vi dig till att ta ett nytt lån med förmånligare ränta för att på så sätt betala ner din skuld snabbare. Har du undersökt om det är möjligt?

Menar dom att beloppet kommer öka med 5814kr varje månad? Eller vad menas?
5814?skulle jag kunna betala men inte om det ökar varje månad.
Ja så tolkar jag det, per månad

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp