Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

2 frågor gällande Kronofogden.

Frågan är om hon borde ansöka om skuldsanering för räntorna på alla dessa lån och skit är enorma,
Hennes nettoinkomst är ca 18.000, lånen lär hamna på 600.000 och alla med hög ränta.
Kan nog vara så. Jag trodde faktiskt i min enfald att när jag väl hamnat med allt hos KFM med löneutmätning och alla ser vad de får, så skulle det gå att förhandla ner räntorna, men icke ens en tiondels procent... så trots att jag betalar 25 tkr/månad i utmätning så sjunker inte skulderna nämnvärt, återstår bara skuldsanering om jag ska bli skuldfri innan jag blir pensionär och då får de inte en krona i ränta, men det kan de ha!

Varför har du väntat med att ansöka om skuldsanering Lize?

Varför har du väntat med att ansöka om skuldsanering Lize?
Dels ville jag att alla skulderna skulle komma in till KFM så att jag fick koll (inte alls nödvändigt), sedan har jag fått så olika besked om jag kan behålla min tjänstebil eller inte, klarar inte nuvarande jobb utan den, men nu struntar jag i det, får väl ta ett annat mindre välbetalt jobb om jag får skuldsanering om de inte tar hänsyn till bilen, huvudsaken är att jag blir skuldfri.

4.814 kr. Sedan får man för resor till/från arbetet, om man som jag behöver kontaktlinser mm.

4814 är för ensamstående, minns inte exakt sambobeloppet, 7814? Något sånt. Men det är för bägge tillsammans. Inte per person.

Hon kommer få behålla ganska lite pga din höga lön och du med den ska stå för mycket större del av era gemensamma kostnader.

@Terry jag slängde in de siffror som du angett i KFM's beräkning; din sambos inkomst före skatt 24 tkr/månad, din inkomst 80 tkr/månad före skatt, 9.000 kr i hyra. I det fallet skulle hon få behålla 4.834 kr/månad. Jag har inte gjort några avdrag för resekostnader till och från jobbet

upload_2018-3-12_21-13-1.pngupload_2018-3-12_21-13-1.png

Trias, jag hör ju ofta folk här ute som åberopar att man ska försöka lägga undan pengar innan löneutmätningen startar (på gott och ont), men här verkar det ju gå i ett rasande tempo...
Fattar inte hur det för vissa tar 8-9 månader tills löneutmätningen startar o för vissa andra ca 2 månader undrar varför det är så?

För mig när jag hade utmätning tror jag det tog mellan 4 och 6 månader ifrån "utslag" tills att löneutmätningen påbörjades.

Fattar inte hur det för vissa tar 8-9 månader tills löneutmätningen startar o för vissa andra ca 2 månader undrar varför det är så?

Beror nog på arbetsätt och arbetsbelastning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp