Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

2 frågor gällande Kronofogden.

Men framförallt undrar jag hur det blir gällande hyran för hennes inkomst är ju liten men hennes hyra är på 9000 och hon står själv på lägenheten.
Kommer KFM ha invändningar på hyran?

Är det en 2:a eller 3:a hon bor i? Hyran låter onekligen rätt hög, men hon har kanske hemmaboende barn eller?

Det är en relativt stor 2:a men en hyreslägenhet i Malmö kostar ungefär så mycket tyvärr.

Har din kvinna jobbat på samma arbetsplats länge, då går det jävligt fort.

Trias, jag hör ju ofta folk här ute som åberopar att man ska försöka lägga undan pengar innan löneutmätningen startar (på gott och ont), men här verkar det ju gå i ett rasande tempo...

Det är en relativt stor 2:a men en hyreslägenhet i Malmö kostar ungefär så mycket tyvärr.

Åhhh, jag vet vad hyrorna ligger på här i Malmö...men en 2:a i våra ytterområden ligger inte på den nivån! Jag arbetar ju själv i fastighets branschen i Malmö...

Jag är skriven på samma adress - Hon står dock själv på lägenhetskontraktet tack vare min anmärkning (som går ut i november så det behöver vara såhär 6 månader till)

Jag är skriven på samma adress - Hon står dock själv på lägenhetskontraktet tack vare min anmärkning (som går ut i november så det behöver vara såhär 6 månader till)
Hyran räknas ut procentuellt gentemot era inkomster (spelar ingen roll vem som står för kontraktet), så tjänar hon mycket mindre än du så ska hon stå för en lägre del av hyran enligt KFM: du kan kontrollräkna här vad hon skulle få ut efter löneutmätning https://www1.kronofogden.se/wfmp1/fbbb-web/html/index.html

Försökte mig på det men blev inte riktigt klok.
Om man bortser ifrån hyran vad får man behålla enligt KFM om man saknar barn? 5-6.000 månad?

Försökte mig på det men blev inte riktigt klok.
Om man bortser ifrån hyran vad får man behålla enligt KFM om man saknar barn? 5-6.000 månad?
4.814 kr. Sedan får man för resor till/från arbetet, om man som jag behöver kontaktlinser mm.

Frågan är om hon borde ansöka om skuldsanering för räntorna på alla dessa lån och skit är enorma,
Hennes nettoinkomst är ca 18.000, lånen lär hamna på 600.000 och alla med hög ränta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp