Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

14 dagars ångerrätt...

...innebär det att ett lån som tagits inom 14 dagar kan ångras och därmed inte kosta någonting extra?
Tänke ångra ett svindyrt 10k lån hos Nanokredit ja tog för några dagar sen och undrar om man skall behöva betala nästa 3k extra ändå?

7. Ångerrätt och Förtidsinlösen

Låntagaren har rätt att utnyttja sin ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen och avbeställa lånet inom 14 dagar från dagen då avtalet ingicks. Avbeställning ska ske genom att kunden personligen kontaktar vår kundtjänst eller via ett skriftligt meddelande till Långivaren. Skriftligt meddelande ska innehålla uppgift om att avbeställning sker, uppgift om Låntagarens namn, personnummer, mobiltelefonnummer, datum samt Låntagarens underskrift. Om avbeställning sker ska Låntagaren snarast betala tillbaka lånebeloppet samt tillägg för upplupen ränta fram till den dag återbetalning sker.

Som jag förstår det måste du också betala upplupen ränta så kontakta dem
snarast tycker jag

Ja men vilken ränta prata vi om...dom kan ju ha sin egen ränta på 1000000% vilket gör att ja åker på typ samma belopp som det ursprungliga kostnaden?

Räntesatsen åker du garanterat på, men inte hela beloppet. Ring så snabbt du kan så SKA de räkna ut vilket belopp det blir i ränta, och det ska vara uträknat till den dagen du betalar. Så betalar tillbaka imorrn får de bara ta ränta till imorrn, alltså INTE hela belppoet för den tid lånet var tänkt att löpa. Summa summarum, ju snabbare du ringer dem, desto mindre ränta behöver du betala.

Nu är jag ingen expert på området, men som jag uppfattar det så ska det vara samma räntesats som gäller i vanliga fall för lånet. De får alltså inte sätta en separat ränta bara för att du utnyttjar din ångerrätt.

Ja men vilken ränta prata vi om...dom kan ju ha sin egen ränta på 1000000% vilket gör att ja åker på typ samma belopp som det ursprungliga kostnaden?

Antagligen samma ränta som du har på lånet, delat med antalet dagar tills dom mottar din betalning.

Ok tack alla, väntar på ett skuldbrev från Ikano som ja hoppades skulle komma idag men det kommer väl imorrn, ser redan att lånet hos Ikano är upplagt på mina sidor där. Kan inte ringa Nano innan ja får pengarna men det lånet är på 90 dagar så det gör väl inte så stor skillnad om det gått 5 eller 8 dagar från att jag tog lånet hos Nano. :)

Antar att man blir spärrad på livstid hos Nanokredit och Nanoflex sen men det är ju bara bra!

Jag ångrade ett lån på 10k hos vippi för en tidsedan. Kontaktade dom via mail, betalade tillbaka de 10k, utan ränta( hade bara gått någon dag). Spärrade samtidigt mig själv därifrån på en gång. Det var inga problem alls.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp