Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

14 år gammal skuld

Hejsan! Jag är ute ur lånedjungeln sedan flera år tillbaka. I veckan fick jag dock ett brev på posten: ANGÅENDE LÅN FRÅN snabbsmskredit.se.

Det handlar om ett lån som togs i oktober 2011! Jag förnekar inte att jag tagit lånet och jag är ärligt talat osäker på om jag betalade det. Jag rensade allt men minns att just dom där rackarna var luriga. I alla fall, att 14 år senare komma dragandes med ett krav...

Är det lagligt? Liknande erfarenheter? Vad bör jag göra?

Jättetacksam för svar!

Hejsan! Jag är ute ur lånedjungeln sedan flera år tillbaka. I veckan fick jag dock ett brev på posten: ANGÅENDE LÅN FRÅN snabbsmskredit.se.

Det handlar om ett lån som togs i oktober 2011! Jag förnekar inte att jag tagit lånet och jag är ärligt talat osäker på om jag betalade det. Jag rensade allt men minns att just dom där rackarna var luriga. I alla fall, att 14 år senare komma dragandes med ett krav...

Jättetacksam för svar!

Den tråden minns jag från min aktiva tid här... Ska kika igenom men hinner inte allt nu =). Men snabbt bara, den är alltså från 2011 - är det nåt jag överhuvudtaget behöver bry mig om?

Den tråden minns jag från min aktiva tid här... Ska kika igenom men hinner inte allt nu =). Men snabbt bara, den är alltså från 2011 - är det nåt jag överhuvudtaget behöver bry mig om?

Ja han vill ju att du ska betala.

Du bör bestrida. Har du inte fått något annat än detta på 14 år så ska skulden vara preskiberad. Men du behöver bestrida.

Jättetacksam för svar!
Har Du haft skuldsanering?

Tack för svar. Jag har inte haft skuldsanering. "Bestrida", via kronofogden? Gissar att jag knappast får svar om jag mejlar det där företaget, C Information.

Tack för svar. Jag har inte haft skuldsanering. "Bestrida", via kronofogden? Gissar att jag knappast får svar om jag mejlar det där företaget, C Information.
Hej! Sitter med ett liknande krav från dom. Mitt krav är knappt 10 år gammalt och jag har en liknande situation som dig, dvs har tidigare haft inkasso å KFM skulder men det är några år sen nu. Jag har mejlat C Information och begärt få se lite underlag men inget svar än, gått 3 dar nu. Man blir ju mörkrädd när man googlar C Information också/ R

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp