Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

13.000 i skulder som jag inte kan betala

Som titeln säger så har jag ca 13.000kr i olika fakturor/delbetalningar som förfaller denna/nästa månad som jag inte kommer kunna betala.
Har ingen inkomst kvar varken denna månad eller nästa. Vad händer nu?
Är 20 år gammal, antar att jag hamnar hos KFM.
Fyfan vad nere jag känner mig just nu, snälla hjälp med tips.

Som titeln säger så har jag ca 13.000kr i olika fakturor/delbetalningar som förfaller denna/nästa månad som jag inte kommer kunna betala.
Har ingen inkomst kvar varken denna månad eller nästa. Vad händer nu?
Är 20 år gammal, antar att jag hamnar hos KFM.
Fyfan vad nere jag känner mig just nu, snälla hjälp med tips.
Är det någon betalning till inkasso? Om det inte är det så kan du låta dom gå till inkasso, förutsatt att det inte är lån som är reggade på UC, då får du en missbrukad kredit.
Det bästa du kan göra är att ringa till samtliga och förklara läget och be om anstånd, skyll på corona, det har jag gjort och funkat någorlunda.

Aa exakt försök att ringa dom och berätta att du inte kan betala fullt belopp. Ev betala lite mindre och fråga om du kan betala resterande belopp nästa månad. Annars kolla med föräldrar om dom kan hjälpa dig? Försök att undvika KFM då det kan resultera i en betalningsanmärkning. Lycka till

Aa exakt försök att ringa dom och berätta att du inte kan betala fullt belopp. Ev betala lite mindre och fråga om du kan betala resterande belopp nästa månad. Annars kolla med föräldrar om dom kan hjälpa dig? Försök att undvika KFM då det kan resultera i en betalningsanmärkning. Lycka till
Problemet är att jag inte kan betala nästa månad heller, ingen inkomst då :/

Är det delbetalningar som typ Klarna, Qliro och liknande så läggs det förfallna beloppet till näst kommande faktura och kan du inte betala nästa månad heller så läggs det till näst kommande. Det är först när man ligger efter med tre betalningar som det skickas ut ett varning för inkasso brev.
Du behöver sortera bland alla skulder du inte kan betala och göra en prioriteringslista och se vilka som du kan vänta med.
Kan du inte be dina föräldrar om hjälp eller ev be dem om ett lån som du betalar tillbaka till dem.

Vad har du för taxerad inkomst?
Vad har du för kreditbetyg om du t ex kollar i Kreddy (det är gratis)?
Hur många förfrågningar har du på din Uc?
Ser ovanstående bra ut så kan du ev ansöka om Betallkoll tjänsten hos Collector och beroende på om du blir beviljad och hur stor kredit så kan du lägga in räkningar där.
Man kan även lägga in räkningar för betalning hos Billender men där för man typ bara ca 3000 kr i kreditutrymme och man kan inte lägga in räkningar som överstiger 1500kr per räkning/faktura

Det absolut billigaste och bästa för dig blir att be päronen om hjälp.
Kan också vara bra att ta ett sommarjobb/extrajobb

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp