Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

1000 i matbudget 2 veckor

Ett allmänt råd är att sluta köpa dyra smaksättare, framförallt fonder och olika asiatiska såser. Om man har tid så är det enkelt att koka exempelvis kycklingbuljong på kycklingskrov och delar av grönsaker som man normalt slänger + lite salt och peppar. Kycklingbuljong passar till det mesta även fiskrätter.

Idag köpte jag den billigaste korven 22 kronor. 2 gurkor för 25 kr. Den billigaste ketchupen. Potatissallad som var halva priset för den går ut om 2 dagar. 2 filmjölk för halva priset för de går ut imorgon och potatis. Gick totalt på 104 kronor och det räcker till kvällsmat, frukost och lunch på jobbet imorgon. Kändes billigt men inte nu längre när jag kom på att det bara räcker fram till lunch imorgon.. mitt nya intresse är jaga bra priser i affären. Kommer spara alla kvitto och kolla igenom i slutet på månaden.

Ett sånt där foliepaket med kyckling man kör in i ugnen, tror ICA och Coop har sina egna varianter, som kostar typ 40 kr, med lite tillbehör mättar det lätt en familj.

Havregryn som du redan nämnt är ju helt otroligt bra och om man är kreativ kan det användas på alla möjliga vis. Till fika, som overnight oats, vanlig gröt etc

Jag tycker Under Tian är bra (https://undertian.com). Nu gillar ju alla olika och det kan vara extra lurigt med barn, men där finns mycket bra och billiga recept. Jag har inte tagit så mycket från nätet utan utgått mest ifrån boken "Portionen under tian". Vegetariskt är ofta billigt, speciellt om man äter bönor och linser. Köper man torkade så är det ännu billigare. Bland det absolut billigaste (och godaste) är en sjysst dal. Håller en vecka i kylen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp