Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

1000 i matbudget 2 veckor

Du kan även bestållöa hem mat på
Klarna hos Willys

Grytor/soppor med bönor och linser och grytbitar.

Potatis och lök är billigt, när jag satt i skiten så åt jag enbart stekt potatis och lök varje dag…
Och det är så gott! Älskar stekt lök och potatis!

Glöm inte linser och bönor. Köper torkade och kokar själv. Googla recept på linssoppa/gryta och böngryta, jag köper vita bönor, 500g eller 800g, blir en stor kastrull och räcker flera dagar! Gott nyttigt billigt!

500 KR i veckan är inga problem överhuvudtaget. Man klarar sig till och med bra på det. Speciellt om du hittar lite röda priser.

Gör egen (vegetarisk) ärtsoppa (lök, morötter, buljong och torkade ärtor) och ät bara någon pannkaka/ våffla till efterrätt. Gillas inte ärtorna kan du ta potatis, linser och det som äts.
Frukostbröd med havregryn i. Rotfruktsgratäng är gott! Likadå ugnsrostade rotfrukter. Stek en liten bit korv/ bacon/ några köttbullar/ ett ägg till om det går.
Hårt bröd är grymt och mättar bra och funkar till allt. Håller sig länge med.
Vegetarisk pastasås på tomatkross, vitlök, lök, rivna morötter, linser eller allt du kan tänka dig går ju bra det med. Om du har tomatpuré, buljong för lite kraftigare smak.

Du kan även bestållöa hem mat på
Klarna hos Willys
Jag håller mig borta från klarna och annat. Allt som köps betalas direkt med mitt kort. Evt faktura om det är utan extra kostnad. Willys är billigare än närbutiken här ska kolla om dom levererar där jag bor.

500 KR i veckan är inga problem överhuvudtaget. Man klarar sig till och med bra på det. Speciellt om du hittar lite röda priser.
Nja vet inte om jag håller med. 500 i veckan är 70 om dagen till frukost, lunch, middag och mellanmål. Själv klarar jag mig på havregröt och ägg 2 gånger om dagen men jag har 2 barn som behöver få i sig bra mat. Vi ligger i vanlig fall på det dubbla i veckan ca. Idag blev det spagetti och köttfärssås till lunch och det räcker till kvällsmaten och lunch på jobbet imorgon.

Nja vet inte om jag håller med. 500 i veckan är 70 om dagen till frukost, lunch, middag och mellanmål. Själv klarar jag mig på havregröt och ägg 2 gånger om dagen men jag har 2 barn som behöver få i sig bra mat. Vi ligger i vanlig fall på det dubbla i veckan ca. Idag blev det spagetti och köttfärssås till lunch och det räcker till kvällsmaten och lunch på jobbet imorgon.
Havregrynsgröt och ägg är ingen dålig mat, tvärtom. Bara för att maten är billig är det inte dålig mat. Låt barnen äta gröt till morgonen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp