Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

10år vs 7år

Hej

Jag är ju med på att alla som lånar ut vill ju ha gärna ha tillbaka sina pengar så fort som möjligt.

Men vill väl samtidigt tjäna räntepengar ?

Beviljar dom lättare på 10 år istället för exempel 7 år. Om du skull söka 300.000

Hur resonerar bankerna, eller är jag ute och cyklar. Klart dom vill ha tillbaka så fort som möjligt och 7 år toppar 10 år när man ansöker ?

Hej

Jag är ju med på att alla som lånar ut vill ju ha gärna ha tillbaka sina pengar så fort som möjligt.

Beviljar dom lättare på 10 år istället för exempel 7 år. Om du skull söka 300.000

Hur resonerar bankerna, eller är jag ute och cyklar. Klart dom vill ha tillbaka så fort som möjligt och 7 år toppar 10 år när man ansöker ?

Sen tror jag dom ställer månadskostnaden mot vad man bedöms klara av...tror jag

De vill hellre att du tar ett lån på längre tid eftersom de tjänar mkt mer pengar på det.

Titta alltid på totalkostnaden för lånet så förstår du varför de hellre har långa avbetalningar.

Hej

Jag tänker så här
Som kund att välja 10 år istället av 7 år ökar dina chanser att bli beviljad eftersom det blir mindre månadskostnaden och du klarar lättare bankens kalkyl.
Som bank de är mer intresserad att låna med längre tid eftersom , de har säkert inkomst för längre period.

Klart att överskottet blir större med lån på längre tid men även risken, det är ju större chans att något strulat till sig inom 10 år än inom 7

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp