Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

1 miljon i blancolån. Fundering….

Hej!
Sammanfattar här min situation och försöker nu ta ansvar för min situation men vill ändå se om alternativ finns.

Ensam boende.
Jag har 1 miljon i blancolån fördelat på 4 lån.
Räntan på dessa är 10-18%.
Dessa kostar mig 16.500:-/ månad.

Huslån 2 miljoner
Värdering 2.5 miljoner
Årslön veckojobb 500.000:-
Årslön helgjobb 100.000:-

Och absolut så kan jag sälja huset och bo billigare i lägenhet. Men väljer att bo kvar i huset med helgjobb som extra inkomst.

Att lägga in blanco i huset går inte, då värdering/lån/inkomst inte går ihop med mer bolån.
Nu till min fråga…..

Då jag har 1 miljon redan så blir det ju avslag på en 600k ansökan med lite lägre ränta…..

Finns det någon väg att gå för att på något sätt få ner kostnaderna? Någon bank som är mer resonabel än andra!?
Jag har pratat med min egna bank , alla de större bankerna, samt ansökt på Sambla.

Jag kan flytta och fortsätt jobba extra så är det löst inom 5-7 år. Men vill göra allt för att slippa går från hus till hyres-lgh.

Någon med något tips!??

Jag vet inte riktigt vad du vill höra, men den enda vägen tycks vara att du säljer huset. Jag tror inte du får några ytterligare lån eftersom du – även med hänsyn till din inkomst – är kraftigt överbelånad, och det i en svår lånemarknad. Om det finns något värde i huset, så verkar ju huspriserna ha stabiliserats nu och sjunker inte längre. Det går till och med att få sålt hus. Det är där svaret på din fråga ligger. Alternativet är förstås att du skär ner dina kostnader till existensminimum och betalar allt överskott till dina lån.

Ja vad jag vill höra!? ☺️

Om det fanns någon väg att gå jag inte kände till!?

Har ju mer än 25.000:- över när dessa lån är betalade varje månad och livet i övrigt är just nu alldeles underbart!

Sälja huset får bli sista utvägen. Men hoppas med lite prisuppgång innan ett sånt beslut tas.

Tack för tankar iaf!

Hej!
Sammanfattar här min situation och försöker nu ta ansvar för min situation men vill ändå se om alternativ finns.

Ensam boende.
Jag har 1 miljon i blancolån fördelat på 4 lån.
Räntan på dessa är 10-18%.
Dessa kostar mig 16.500:-/ månad.

Huslån 2 miljoner
Värdering 2.5 miljoner
Årslön veckojobb 500.000:-
Årslön helgjobb 100.000:-

Och absolut så kan jag sälja huset och bo billigare i lägenhet. Men väljer att bo kvar i huset med helgjobb som extra inkomst.

Att lägga in blanco i huset går inte, då värdering/lån/inkomst inte går ihop med mer bolån.
Nu till min fråga…..

Då jag har 1 miljon redan så blir det ju avslag på en 600k ansökan med lite lägre ränta…..

Finns det någon väg att gå för att på något sätt få ner kostnaderna? Någon bank som är mer resonabel än andra!?
Jag har pratat med min egna bank , alla de större bankerna, samt ansökt på Sambla.

Jag kan flytta och fortsätt jobba extra så är det löst inom 5-7 år. Men vill göra allt för att slippa går från hus till hyres-lgh.

Någon med något tips!??
Min erfarenhet av detta forum säger att Nordea kan vara behjälpliga. I alla fall i de fall det har rört sig om stora blanco.

Om du har 25 K över varje månad efter att lånen är betalda skulle jag rekommendera att du börjar amortera järnet på det sämsta lånet :) Hur mycket ligger det lägsta på? Och hur stort är lånet på 18 procent? Lycka till!

Senast ändrad:
Ja vad jag vill höra!? ☺️

Om det fanns någon väg att gå jag inte kände till!?

Har ju mer än 25.000:- över när dessa lån är betalade varje månad och livet i övrigt är just nu alldeles underbart!

Sälja huset får bli sista utvägen. Men hoppas med lite prisuppgång innan ett sånt beslut tas.

Tack för tankar iaf!
Låst bolåneränta?
Annars går ju inte matten ihop direkt med 25k kvar.

Men jämka och betala hårdare är väl min rek, du får ju välja största skräplånet du har av de fyra.

Låst bolåneränta?
Annars går ju inte matten ihop direkt med 25k kvar.

Men jämka och betala hårdare är väl min rek, du får ju välja största skräplånet du har av de fyra.
Ja alltså 25 kvar efter att blancolån är betalda. 16 kvar efter bolånen betalda.

Ja alltså 25 kvar efter att blancolån är betalda. 16 kvar efter bolånen betalda.
Jämkar du?

Kan ju vara en idé istället för vänta in återbäringen för amortera hårdare på blancot.

Du har ett övervärde på bostaden så där bör du ju kunna lyfta ut lite.

Men skulle nästan gå och träffa banker, dvs du går in på kontoret pratar med dem inga ansökningar på nätet.

säger du vill flytta bolån och samla blanco.
Nordea har jag sett som någon redan nämnt varit behjälplig för andra på forumet.

Kanske flytta något pensionsparande till dom osv så är det inte omöjligt dom nappar.

Gör dom det inte nu, så mata på och amortera extra på blanco och försök igen när du fått ner lånen mer.

Senast ändrad:
Du går inte back varje månad, du går runt och har pengar över när lånen är betalda och även de fasta avgifterna? Det är värt för dig att behålla huset, då är det värt att kämpa lite för att få ner skulderna. Extrajobb har du redan.
vilka lån har du? Till vilken ränta och hur mkt betalar du per månad för varje lån för sig?
Är alla lånen synliga på din Uc?
Om du loggar in i appen Kreddy, vad står det där att du har för kreditbetyg? Där kan du också se alla lån du har som syns på din Uc

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp