Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

1:handskontrakt med skuldsanering

Man kan inte ha nya betalningsanmärkningar, efter beslutat skuldsaneringen.
Hur menar du? Om du drar på dig nya skulder under skuldsanering så kan det väl resultera i anmärkning?

Om du är smart...

Bo kvar där du bor nu tills skuldsanering är över. Sluta vara girig

Om du är smart...

Bo kvar där du bor nu tills skuldsanering är över. Sluta vara girig
Nu ska du kanske inte kasta sten i glashus med tanke på din tidigare tråd kring din skuldsanering...

Jag har haft skuldsaneringen nästan 2 år, det är inräknat hyra pa 10000 men nu har jag sökt dyrare och större närmare jobbe, pa 14000. Kan bostadsformedlingen neka mig då? Kan söka omprövningen efter jag är säker att jag får den eller? Min sambos inkomst har blivit större som skulle faktiskt täcka mellanskillnad.
Vill verkligen få den lght men nu vet jag inte om det blir hinder?
Du kan absolut flytta under skuldsanering. Att din skuldsanering omberäknas är dock inte självklart så du/ni får räkna på att ditt belopp i saneringen förblir detsamma.
Kolla också på https://www.forsakringskassan.se/do...godtagbara-boendekostnad-avseende-ar-2025.pdf så att boendekostnaden faktiskt är "godkänd".

Nu ska du kanske inte kasta sten i glashus med tanke på din tidigare tråd kring din skuldsanering...
inte superinsatt vad som gäller när det kommer till hur det funkar med Sambo.

MEN det ja tänker på är att det kan bli stökigt, här kommer jad jag lite snabbt hittade

När man är sambo med någon så får Kronofogdemyndigheten i sin beräkning av förbehållsbeloppet även inkludera sambons inkomster, och de ser då till ens gemensamma ekonomiska förmåga. Även kostnader så som hyra och mat delas mellan sambor i proportion till inkomst. Det kan innebära att man får betala ett större belopp på sin skuldsanering i månaden, eftersom man bedöms ha en större ekonomisk förmåga.

men ja fattar din poäng

Har lämnat massa intyg och kompletteringar in mu till bostadsformedlingen. Hur länge tar det innan det kommer besked från de?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp