Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

1,1 mkr i inkomst - UC Score när anmärkning försvinner

Låter i övrigt som om du betalade skulden direkt så skulle den ha fått sekretess. Om den sekretessen påverkar anmärkning vet jag inte

Låter i övrigt som om du betalade skulden direkt så skulle den ha fått sekretess. Om den sekretessen påverkar anmärkning vet jag inte
Reagerade på det jag med samt att han bara fick en påminnelse från CSN.
När jag fick sekretess på min CSN så försvann anmärkningen direkt från UC

Reagerade på det jag med samt att han bara fick en påminnelse från CSN.
När jag fick sekretess på min CSN så försvann anmärkningen direkt från UC
Dom skickade 2 fakturor till KFM då de hade samma förfallodag..jag befann mig på jobb utomlands och fick enbart veta det genom ett e-brev ifrån KFM.
Visst, det var mitt fel som inte ändrat autogirot..men snart hat jag genomlidit 3 år

Dom skickade 2 fakturor till KFM då de hade samma förfallodag..jag befann mig på jobb utomlands och fick enbart veta det genom ett e-brev ifrån KFM.
Visst, det var mitt fel som inte ändrat autogirot..men snart hat jag genomlidit 3 år
Ah, ja var det 2 och jag antar det är då långt bak att det är gamla sekretessreglerna, minns inte när nya kom, då är det rätt att det inte ska vara sekretess.

Off topic är att om du har flera lån hos csn så kan du anmäla att dom ska slå ihop dessa, för många innebär det lite lägre månadskostnad.

Visst, det var mitt fel som inte ändrat autogirot..men snart hat jag genomlidit 3
Ah, ja var det 2 och jag antar det är då långt bak att det är gamla sekretessreglerna, minns inte när nya kom, då är det rätt att det inte ska vara sekretess.

Off topic är att om du har flera lån hos csn så kan du anmäla att dom ska slå ihop dessa, för många innebär det lite lägre månadskostnad.
Blev så jäkla förbannad när det här hände att jag betalade in hela CSN lånet..så idag har jag inga lån eller krediter över huvudtaget.

Hade bara varit så skönt om min Score blev bättre och inte sämre när anmärkningen försvinner.

Mina förutsättningar:

Lön och överskott av kapital: 1.100.000 sek
Lån: 0 sek
Krediter: 0 sek
Skuldsaldo KFM: 0 sek
(Ingen historik KFM)
Förfrågningar UC: 0
Nuvarande UC Score: 1,8

Creditsafe Score: 97 (mycket hög)

Min anmärkning försvinner i början av November. Vad tror ni händer med min UC Score? Har läst om personer som fått försämrad UC när anmärkning försvunnit, men jag hoppas på att den förbättras..

Vad tror ni händer i November?
Det finns ingen logik i UC risk och scoring systemet.
Min inkomst är ca 200k mindre än din och jag låg på 0,1 risk samt 815 score i flera år.
Amorterade klart bolånet nyligen vips fick man sämre betyg, 0,3 och 690.
Nu är det bara en massa sträck i min UC, inga lån, krediter, förfrågningar och ett relativt stort överskott.
Tog kontakt med UC och de säger att det bör jämnas ut med tid.
Troligtvis får du ett bättre betyg och du bör hamna på 0,1 men man vet aldrig med UC.

Jag fick 0,1 direkt, gick från 3,8 när sista anmärkningen försvann. Inget historisk skuldsaldo, inga krediter, inga lån och en betydligt lägre inkomst än vad du har. :) Så tror du lär få 0,1.

Hej,

Jag fick 0.2 (minuc) direkt när anmärkningen försvann i November och det ligger kvar nu i December.

Men, I samband med en förfrågan i veckan visade det sig att jag har 0.1? Minuc speglar alltså inte alltid det som den som ställer en fråga får besked om. Enda anledning jag kan se, är att de vill att man ska ”tro” att betyget är sämre än vad det egentligen är..för att man ska vänta lite.

Men det är spekulationer:)

Varför skulle UC bry sig (tjäna på) om vad du tror betyget är?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp