Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

1,1 mkr i inkomst - UC Score när anmärkning försvinner

Mina förutsättningar:

Lön och överskott av kapital: 1.100.000 sek
Lån: 0 sek
Krediter: 0 sek
Skuldsaldo KFM: 0 sek
(Ingen historik KFM)
Förfrågningar UC: 0
Nuvarande UC Score: 1,8

Creditsafe Score: 97 (mycket hög)

Min anmärkning försvinner i början av November. Vad tror ni händer med min UC Score? Har läst om personer som fått försämrad UC när anmärkning försvunnit, men jag hoppas på att den förbättras..

Vad tror ni händer i November?

Utifrån förutsättningarna du listar kan jag inte se att du får sämre än typ 0.2 :)

Kan det bli någon fördröjning eller bör det justeras omgående när anmärkningen försvinner?

Du bör landa på 0.1 ett tag efter anmärkningen försvinner

Du bör landa på 0.1 ett tag efter anmärkningen försvinner
Ok, vet du möjligtvis hur långt efter? Har en investering jag vill göra och har väntat länge på att kunna ta ett vettigt lån.

Tror du att min Score kommer att försämras direkt efter att anmärkningen försvinner?

Ok, vet du möjligtvis hur långt efter? Har en investering jag vill göra och har väntat länge på att kunna ta ett vettigt lån.

Tror du att min Score kommer att försämras direkt efter att anmärkningen försvinner?
Uc är inte alltid så logiskt, det rimliga vore ju att du får 0.1 direkt.
Det kan lika gärna bli 3-4 och sen efter någon månad 0.1

Man ska nog skilja på överskott av tjänst och kapital, även score och betyg.

Säger som Lasse. Det tar kanske 3-6 månader med ett sämre betyg sen får du 0.1

Anledningen är att kreditbetyget tar hänsyn till att om man hamnat i betalningsproblem 1 gång så kan det bero pga något form av beroende eller misskötsel.
Kreditsystemet baserar sig på hur många procent chans det är till att man får problem inom 12 månader.

I början kommer UC prisa in i ditt score att det finns en risk till återfall av beroendet/misskötsel och att man hamnar i kläm igen.
Men ser UC att du sköter dig bra i ett antal månader så försvinner risken successivt för återfall och du får 0.1 igen.

Säger som Lasse. Det tar kanske 3-6 månader med ett sämre betyg sen får du 0.1

Anledningen är att kreditbetyget tar hänsyn till att om man hamnat i betalningsproblem 1 gång så kan det bero pga något form av beroende eller misskötsel.
Kreditsystemet baserar sig på hur många procent chans det är till att man får problem inom 12 månader.

I början kommer UC prisa in i ditt score att det finns en risk till återfall av beroendet/misskötsel och att man hamnar i kläm igen.
Men ser UC att du sköter dig bra i ett antal månader så försvinner risken successivt för återfall och du får 0.1 igen.
Okey..ja vi får se vart det hamnar. Håller er uppdaterade med betyget.

Stort tack för er input!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp