Jag tar den mesta av övertiden i tid och håller mig inom ramen för att det inte ska överstiga min inkomst jag uppgav i inledande, så gott det går iaf.hej
ni som haft skuldsanering av er erfarenhet hur mycket övertid kan man jobba per månad ? finns det någon som kan förklara lite hur det går till.
Regelbunden övertid som överstiger några tusenlappar, jag skriver ingen summa då detta verkar vara varierande bör omprövas.hej
ni som haft skuldsanering av er erfarenhet hur mycket övertid kan man jobba per månad ? finns det någon som kan förklara lite hur det går till.
Har du regelbunden övertid ( och du dessutom vetat om det innan att det är så) så kan någon borgenär begär omprövning o i värsta fall upphävande m motivation att du inte angett riktiga uppgifter vid ansökan. Att ha övertid enstaka tillfällen är en annan sak.hej
Var det årslönen som d skiljde mycket på då? Dom lär väl inte kolla varje månad?Har du regelbunden övertid ( och du dessutom vetat om det innan att det är så) så kan någon borgenär begär omprövning o i värsta fall upphävande m motivation att du inte angett riktiga uppgifter vid ansökan. Att ha övertid enstaka tillfällen är en annan sak.
Jag fick själv en sådan omprövning emot mej då den borgenären ansåg att inkomstuppgifterna inte stämde med dekl årsinkomst o det jag angett i samband med ansökan o i samtal med skusan. I det fallet blev det avslag då jag kunde förklara varför det skilde sej åt.
Ja det var årsinkomsten o det var pga att jag före saneringen jobbat massor m övertid för att göra allt för att få ihop inkomsten o betala mina skulder. Bolaget i fråga hade gjort tagit en kreditupplysning på mej o på sätt sett min årsinkomst året före.Var det årslönen som d skiljde mycket på då? Dom lär väl inte kolla varje månad?
Tack för svar. Jag har haft inledande och godkänt min betalplan. Väntar på att borgenärerna ska köra detsamma. Såg nu på min lön i februari att den är ca 12.00å för mycket än vad vi kommit fram på i betalplanen ä.PGa att jag fått retroaktiv löneökning från 6 månader bakåt. Ska jag höra av mig till kfm angående detta? Nästa lön kommer det stämmaJa det var årsinkomsten o det var pga att jag före saneringen jobbat massor m övertid för att göra allt för att få ihop inkomsten o betala mina skulder. Bolaget i fråga hade gjort tagit en kreditupplysning på mej o på sätt sett min årsinkomst året före.