Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

ärende som gått till kronofogden

bet för

Du måste skriva under, det betyder inte att du godkänner skulden.
Tycker du att summan inte stämmer eller har du betalt då kan skicka kvittot till inkasso eller kf samt bestrida om du anser att skulden är för hög eller fel.

hej!
ja jag ringde kronofogden och fråga , de sa att mitt ärende inte var skickat än men att jag skulle skriva under delgivningen och skriva dit också att allt är betalt så skulle det inte hända något mer, fråga om det skulle bli betalningsanmärkning, men de sa att ärendet stannar där alltså ingen anmärkning genom att jag betalt

Bestrida betalningsföreläggande KF

Jag har skrivit under betalningsförelägganden till Kronofogden och nu idag så har jag bestridit hos Kronofogden via mailen... men saken är den att jag har fått tillbaka "Leveranskvitto" från dom via mail... vilket skickas tillbaka automatiskt men jag har inte fått något annat svar att dom noterat min bestridan osv... Räcker det med leveranskvittot som bevis på att dom mottagit min bestridan?
Nån som vet?

kf

De kommer att svara dig en dag senare att ditt bestidande har kommit fram

Önskar de vore lite smidiga och att man slapp få brev som bekräftar hit och dit. Delgivningskvitto till höger och vänster och stoltserar med sin logga.De borde skaffa så man kunde få brev i digital form istället! Dels vore det säkrare så att det inte hamnar i någons annans jävla postlåda, och dels ska väl de som alla andra tänka på miljön.

En fråga.
Säg att ärende kommer till kronofogden 1 januari.
Jag får mitt första delgivningskvitto 6:E januari.

Hur länge kan jag "förhala" det hela innan jag får en anmärkning?
Jag antar att först ska det andra delgivningskvittot / påminellsen komma och sen delgivningsmannen eller hur funkar det?

De kommer att svara dig en dag senare att ditt bestidande har kommit fram

Har oxå en fråga. Jag har skrivit på delgivningskvittot o skickat in, men nu ansökt om avbetalningsplan hos inkasso. Kan jag då bestrida via mejl inom 10 dagar till kfm pga detta? Och om jag inte får någon avbetalningsplan vad händer med min bestridan då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp