Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

är dessa nya creditstar.se?

hejhej, hittade just en lånsida jag inte sett förr eller sett någon nämt här, kanske vore något? creditstar.se verkar även gå att förlänga lån

De verkar inte direkt ha läst på de lagar de ska följa tyvärr.

Deras villkor: 2.4 Långivaren äger rätt att, utan att behöva ange skäl därför, vägra en Låntagares låneansökan.

Konsumentkreditlagen: 13 § Beviljas inte krediten, ska näringsidkaren underrätta konsumenten om orsaken till det. Beror det på uppgifter som härrör från en extern databas, ska konsumenten snarast och utan kostnad underrättas om uppgifterna och vilken databas som använts.

Tar alltid UC första gången du lånar mycket krångliga ställer 1000 frågor och är mycket dyra.

ahh jag som inte följt tråden tillräckligt länge då. sorrie för det :) dom verkade som ovanstående sa, kanon dyra.. Men tror inte att dom tar UC? sökte just och det stog att dom kommer kontakta mig, har för mig att jag ansökte för nån månad sen också och då fick jag avslag direkt på skrämen. och jag går inte igenom UC. men vi får se, inte fått beskeded ännu heller så:)

Först ringer de upp dig och ställer 1000 frågor, frågar samma sak flera gånger för att kolla att du svarar samma sak. Sen ska ditt ärende dras i deras kreditgrupp och därefter ringer de och lämnar besked.

Nix inte hänt ett dugg ännu, men förmodligen blir det avslag, om dom nu tar UC som någon sa. bara vänta och se

Bor ute på landet och absolut ingen teckning på mobilen ibland, lite störigt, dom hade ringt fick jag ett sms om nu, så ringde upp dom och dom ställde lite frågor, dock inte 100 som nån sa :) men det lät inte som ett svenskt företag iallafall, hon var väldigt svår att förstå. dom skulle återkomma om en kvart iallafall, får vi se om man gick igenom eller ej, isåfall bör dom flesta kunna få lån där eftersom min årsinkomst ligger på runt 96 000

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp