Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Övriga kostnader

nej alltså för det första så har marknaden vänt uppåt, sen så finns det säkerheter på alla investeringar, om inte företagsledningen begår bedrägeri (har hänt på Tessin) då om företaget konkar realiseras tillgångarna, företagen får låna upp till ungefär 70% av förväntad vinst så marginaler finns, så vid en konkurs är chanserna fortfarande stora att få tillbaka allt inklusive ränta, en konkurs tar cirka ett år, och under denna tid så tikar det dessutom dröjsmålsränta, så det är några konkurser som har slutat med att investerarna har fått tillbaka allt inklusive ränta på 18%

på Kameo gick ett företag i konkurs, deras fastighetsproject såldes då av konkursförvaltaren för 36 miljoner, så alla får tillbaka sina pengar inklusive räntor och dröjsmålsränta.
ett project hos Tessin som jag har investerat i där klarade företaget inte ekonomin, men innan konkurs så sålde dom fastighetsprojectet för 28,3 miljoner så där får jag tillbaka pengarna också.
jag har investerat i ett project på Kameo där flera av företagen i den koncernen har gått i konkurs, just det bolaget som jag investerade i har inte gått i konkurs men dom har ansträngd ekonomi, det finns många fastigheter och tomter som säkerhet och Kameo räknar med att alla investerare kommer få tillbaka allt eller det mesta, och om det skulle bli en liten liten förlust där då har det antingen jämnat ut sig med den utbetalda räntan under mer än ett år eller så drar man av på skatten på kapitalförlusten
jag fick i onsdag ett lån återbetalt i förtid på Kameo då företaget hade så god ekonomi att dom inte längre behövde pengarna, jag upptäckte dock att just detta företag var med på Fuskbyggarna 21 mars :p

jag har fått uppdateringar från många av företagen som jag har investerat i och det ser riktigt bra ut.

den snittränta som jag räknar med inklusive eventuella kreditförluster är betydligt högre än vad jag betalar i ränta på mina lån, och då jag ändå håller på att låna relativt stora belopp så blir även en mindre % vinst pengar i slutändan, just nu 550'000 i blanco, inom ett år räknar jag med att ha över 1 miljon i blanco till bra ränta.
kvittas alla lån (inklusive bolån) mot mina investeringar då har jag ändå ett antal hundratusen kvar, med relativt bra lön och väldigt låga boendekostnader så skulle min ekonomi ändå se bra ut om mycket hade gått helt åt helvete

Ja men vad tjänar man? Avkastningen är väl inte mer än 8-12% på projekt. Är vad vanligen dessa företagslån är på.

Om du lånar pengar och har du bra ränta så säger vi 4-5%

Ur risk synpunkt och ROI ingen vidare investering.
Aja, det viktiga är att du jobbar med risk spridning iaf :) då kan det gå bra för dig :)

Ja men vad tjänar man? Avkastningen är väl inte mer än 8-12% på projekt. Är vad vanligen dessa företagslån är på.

Om du lånar pengar och har du bra ränta så säger vi 4-5%

Ur risk synpunkt och ROI ingen vidare investering.
Aja, det viktiga är att du jobbar med risk spridning iaf :) då kan det gå bra för dig :)
om det går bra för mig återstår att se om några år, eftersom jag lånar pengar så går det ju inte att investera i 5% projekt, utan det blir med högre avkastning, men så klart blir risken högre då.

fick 3% på mina första 200'0000, jag har hunnit investera i 18 lån på Kameo och 7st på Tessin, på kameo är min snittränta 11,32%, och då man får ut räntan varje månad och jag återinvesterar räntorna så blir den effektiva räntan närmare 12% i snitt, dock inte någon hänsyn till eventuella kreditförluster.
men säg att jag får mellan 5 och 8% i vinst, visst skatteverket ska ju ha sitt så det blir kanske ingen förmögenhet, men nu har jag 616'000 på dessa två plattformar, men det blir ändå närmare en månadslön i vinst per år, och räkna det varje år utan att jobba extra :)
visst saker kan skita sig :) tanken är att göra större vinst på aktierna men fylla på vinsten lite med dessa investeringar

om det går bra för mig återstår att se om några år, eftersom jag lånar pengar så går det ju inte att investera i 5% projekt, utan det blir med högre avkastning, men så klart blir risken högre då.

fick 3% på mina första 200'0000, jag har hunnit investera i 18 lån på Kameo och 7st på Tessin, på kameo är min snittränta 11,32%, och då man får ut räntan varje månad och jag återinvesterar räntorna så blir den effektiva räntan närmare 12% i snitt, dock inte någon hänsyn till eventuella kreditförluster.
men säg att jag får mellan 5 och 8% i vinst, visst skatteverket ska ju ha sitt så det blir kanske ingen förmögenhet, men nu har jag 616'000 på dessa två plattformar, men det blir ändå närmare en månadslön i vinst per år, och räkna det varje år utan att jobba extra :)
visst saker kan skita sig :) tanken är att göra större vinst på aktierna men fylla på vinsten lite med dessa investeringar

Inte direkt värt att köpa aktier med indexen på ATH just nu.

Körde lendify utlåning för längesen, tog dock ganska länge att få en rejäl riskspridning fick ju vara aktiv med det varje dag når man fick Mail om att nya lån fanns att investera i.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp