Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Övertrasserat kreditkort, påverkan UC?

Hej!
Läser titt som tätt att ett övertrasserat kreditkort påverkar ens UC VÄLDIGT mycket.
Jag har ett hos Resurs på 10.000kr där den är övertrasserad typ hela tiden med ca 500kr.

När jag läste om detta betalade jag in mer för att se om någon förändring skulle ske men det uppdaterades aldrig till något bättre?
Jag inväntar o samla lån då mitt UC betyg ligger på 16.5% nu och rör sig inte jätte mycket. Därav undrar jag lite hur det är med övertrasserat kreditkort, är det så att mitt UC kan bli bättre om den inte är på ”minus”?

Har inte mycket kvar o leva på, men samtidigt om min UC skulle gå ner genom att jag betalar in så det i alla fall inte är på minus så gör jag hellre det ju.

Era erfarenheter? Experter?

Det är lite oklart nu förtiden men förut så uppdaterades betyget utifrån kreditutnyttjandet endast en gång i månaden (kring den 12-15e oftast).

Jag vet inte om detta stämmer nu förtiden då faktiska beloppen uppdateras dagligen men har du testat att se till att den inte är övertrasserad och väntat en månad?

Förövrigt så vill jag råda dig att inte övertrassera flera gånger då det förmodligen strider mot någon del av kreditavtalet; jag vill komma ihåg att jag läste någon förut som fick sin kredit avslutad och en slutfaktura på hela beloppet pga upprepade övertrasseringar.

Edit: Det är tyvärr också hårt slående på kreditbetygen att ha högt nyttjat; övertrasserat eller ej.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp