Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Överlåtelse av skuld

Hello!

Har fått beviljad skuldsanering och har lite frågor gällande när skulder "köps" upp.

Har fått brev från inkasso och senast idag från Gothia där de kräver in en skuld som tidigare var hos arvato inkasso. Är en ursprungsskuld till sms lån risicum.
Verkar som att de bara köper skulder och inte kollar vad de köper eller så kör de en fuling.
Ringde Gothia och berättade att jag hade skuldsanering och att de får skicka till kfm för att ändra i betalningen.
De verkade inte veta att jag hade skuldsanering då hon på kundtjänst verkade överraskad...

Pratade med handläggaren på kfm och han sa att det inte är jag som ska meddela till kfm när skuld byter ägare utan det får de göra själva. Men vill ju inte ha nått strul.

Fler som råkat ut för detta?
Trist om det ska komma inkassobrev nu med de skulder som de övertagit...

Må väl där ute!!

Dom köper inte upp skulder en och en utan stockvis, vissa givna kriterier.. Om dom köpt upp skulder som omfattas av skuldsanering med lite eller ingen betalningsplan så kan man nog gissa sig till att dom fick det jävligt billigt. Den enda händelse som kan möjligen göra affären någorlunda lönsam med just din skuld är ju om din skuldsanering skulle upphävas och du helt plötsligt ska betala rubbet igen..'

Kommer betala nästan 60 % av mina skulder på fem år. Skulden de köpte är på ca 3100 kr så ingen större summa...

O idag kom ett nytt brev från Gothia inkasso....
En påminnelse på den skulden de skickade ut igår... hm.. suck..
Vill ju inte få en massa inkassobrev nu när jag är beviljad skuldsanering och då på de skulder som är med i skuldsaneringen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp