Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Överklagande skuldsanering

OK men då är det lugnt för din del med om dem som överklagar säger att övervärdet är 140.000kr.
Har ni barn i hemmet?
Hur var kfm rutin OM det skulle finnas ett övervärde på mer än 200k?
Jag vet ju inte hur deras värderingsman värderar, jag utgår bara ifrån vad min mäklare har sagt.
Får man chansen att sälja själv eller tar dem över helt?
Är överskottet för stort så får du avslag på skuldsaneringen helt enkelt, är du intresserad av skuldsanering får du se till att sälja huset, skuldsaneringen gör inget sånt åt en

Har blivit beviljad skuldsanering. Först invände en borgenär och då beslutade jurist på kfm skuldsanering. Nu har samma borgenär överklagat efter beslut om skuldsanering. Min fråga är hur ofta tingsrätt går i mot kfm beslut. Samt hur lång tid en överklagan tar.
Det varierar beroende på tingsrätt. Det är ett ganska oprioriterat ärenden hos domstolen, räkna med ett par månader minst

Executor inkassobolag. Dom anser jag försvårat för borgenär då jag invände mot skuld innan skuldsaneringsansökan.Sen anser dom att jag har ett större nettoövervärde om 140k i min fastighet trots att kronofogden gjort bedömningen det är cirka 70k.
Intressant inställning. Vad var anledningen till att du invände?

Hade inte fått nåt utslag utan invände mot skulden

Nej jag invände först. Sen när jag sökte skuldsanering bad handläggare på skuldsanering mig godkänna skulden. Så efter det anser executor jag försvårat för dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp