Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Överklagande skuldsanering

Har blivit beviljad skuldsanering. Först invände en borgenär och då beslutade jurist på kfm skuldsanering. Nu har samma borgenär överklagat efter beslut om skuldsanering. Min fråga är hur ofta tingsrätt går i mot kfm beslut. Samt hur lång tid en överklagan tar.

Det beror nog på varför borgenären överklagar,

Vilken borgenär är det och vad anger dom som skäl till överklagan?

Executor inkassobolag. Dom anser jag försvårat för borgenär då jag invände mot skuld innan skuldsaneringsansökan.Sen anser dom att jag har ett större nettoövervärde om 140k i min fastighet trots att kronofogden gjort bedömningen det är cirka 70k.

Det borde väl vara ganska enkelt att bevisa/motbevisa det med övervärdet i fastigheten? Dessutom är ju tiden dig till fördel eftersom husets övervärde förmodligen är lägre nu än när du sökte om skuldsanering.

Ja det är ju bara att ta fram värderingen som kronofogden begärde.Känns som executor gör allt för försvåra för mig.

Vilken bank är det som använder Executor som inkasso?

Hej
Kan du berätta lite mer om din situation just med huset?
Ansökte om skuldsanering förra veckan och har också fastighet, har ett övervärde på kanske 50-100 tusen och där är 50% mitt.
Hur såg kfm på det, hur gick processen till, vad skulle övervärdet ligga på för att det skulle säljas? Ja alla möjliga frågor har jag kring detta.
MYCKET tacksam för så mycket svar som möjligt kring detta!

Hej
Kan du berätta lite mer om din situation just med huset?
Ansökte om skuldsanering förra veckan och har också fastighet, har ett övervärde på kanske 50-100 tusen och där är 50% mitt.
Hur såg kfm på det, hur gick processen till, vad skulle övervärdet ligga på för att det skulle säljas? Ja alla möjliga frågor har jag kring detta.
MYCKET tacksam för så mycket svar som möjligt kring detta!
Hej. Övervärdet får inte överstiga 200000kr. Dom skickar någon som värderar ditt hus.Så ditt hus bör inte vara ett problem för skuldsanering.

Hej. Övervärdet får inte överstiga 200000kr. Dom skickar någon som värderar ditt hus.Så ditt hus bör inte vara ett problem för skuldsanering.
OK men då är det lugnt för din del med om dem som överklagar säger att övervärdet är 140.000kr.
Har ni barn i hemmet?
Hur var kfm rutin OM det skulle finnas ett övervärde på mer än 200k?
Jag vet ju inte hur deras värderingsman värderar, jag utgår bara ifrån vad min mäklare har sagt.
Får man chansen att sälja själv eller tar dem över helt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp