Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Överklagan Tingsrätten

Hej,
Fick beslutad skuldsanering häromdagen, så nu ska den "bara" vinna laga kraft.

En borgenär fick min handläggare dock inte tag i, och de har inte gjort någon fordringsanmälan heller. Har en lite lustig känsla att de kommer överklaga beslutet (om de inte tömt företaget o dragit utomlands typ :D)

Om så sker, får man informationen direkt då från kfm, att överklagande skett?

Min skuldsanering blev överklagad efter en vecka för att någon glömde anmäla en skuld. Efter 1 vecka skicka tingsrätten tillbaka ärendet till Kronofogden och några dagar senare ringde dom och frågade om jag godkände skulden sedan 5 minuter senare nytt beslut. Det går snabbt så om det är inget att vara orolig över.

Och det händer att vissa företag har ingen koll. Har nu märkt efter laga kraft att ett väldigt välkänt inkasso företag glömde anmäla in skulderna jag har hos dom. Detta är andra gången jag har skuldsanering, min första blev upphävd och dom anmälde in skulderna till den första saneringen men glömde till din andra.

Alright, tack så mycket för svar :) skönt att det ändå gick rätt fort, såg framför mig hur tingsrätten skulle ta flera månader på sig om det nu går så långt.

Hugger in här med en fråga, jag har fått beviljad skuldsanering men i väntan på laga kraft har ett inkassobolag överklagat så detta ska nu skickas till TR.
Ingen hade motsatt sig förslaget och ett företag hade dragit tillbaka sin fordran men är nu ett aktivt ärende igen hos samma inkassobolag av någon anledning, de har överklagat i sista stund…Känns läskigt men brukar det vara att någon skuld inte kommit med att det kan vara anledning till överklagan?
Frågan är om man nu igen ska ha magont av rädsla att få avslag?
förstår att ingen kan svara exakt på saker men tar gärna emot lite tankar

Hugger in här med en fråga, jag har fått beviljad skuldsanering men i väntan på laga kraft har ett inkassobolag överklagat så detta ska nu skickas till TR.
Ingen hade motsatt sig förslaget och ett företag hade dragit tillbaka sin fordran men är nu ett aktivt ärende igen hos samma inkassobolag av någon anledning, de har överklagat i sista stund…Känns läskigt men brukar det vara att någon skuld inte kommit med att det kan vara anledning till överklagan?
Frågan är om man nu igen ska ha magont av rädsla att få avslag?
förstår att ingen kan svara exakt på saker men tar gärna emot lite tankar

Normalt blir det en återförvisning

Att kfm får tillbaka ärendet och får besluta på nytt.

Okej jag får helt enkelt försöka sitta lugnt i båten och se då helt enkelt, tack för svar och god fortsättning!

Okej jag får helt enkelt försöka sitta lugnt i båten och se då helt enkelt, tack för svar och god fortsättning!
När fick du reda på att de överklagat?
Min sanering vann, förhoppningsvis laga kraft på julafton, men så är det ju massa helgdagar så det släpar väl lite

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp