Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Överklagan skuldsanering

Jag har överklagat först till tingsrätten där de blev nekad, mycket lätt bra men de inte gått skälig tid o ja handlat dåligt. Där jag har påpekat positivt på dem punkterna i den nya överklagan till hovrätten..
Har någon här gått vidare så långt o fått igenom en skuldsanering??
Vill gärna höra hur det gått isåfall!!

Det är sällan man ens får prövningstillstånd i hovrätten, jag har bara sett ett fall i närtid och där upphävde hovrätten skuldsanering i stället.

Det hovrätten rimligen borde kolla på är om beslutet var rätt, saker som skett efter beslutet borde inte spela in.

Vad är det du överklagade?

Vad är det du överklagade?
Tingsrättens beslut, på dem punkterna jag fick avslag på så fanns de bra argument till just att de inte skälig tid t.ex och vad är skälig tid liksom har 3,5 miljoner i skuld å de senaste 1 år har de höjts med 800.000 fast att ja har utmätning på det!! Så de håller inte tingsrätten säger mot säg själva..

Senast ändrad:
Det hovrätten rimligen borde kolla på är om beslutet var rätt, saker som skett efter beslutet borde inte spela in.
Just det handlar de om, för tingsrätten säger att ja behöver få igenom en skuldsanering o inte kan betala mina skulder sen kontrar dem med att de inte gått skälig tid liksom för att få igenom en skuldsanering samma beslut som kronofogden. Just därför ville ja se om hovrätten ser närmare på beslutet. Känns skumt vad är en skälig tid när ja ändå inte kan betala o att skulderna ökas! Nu sista året på 800.000 fast ja har en utmätning på 18.000.. skulden ligger på 3,5 milj så va gör de om ja får nu lr sen, hade fått en push o vilja jobba m,m se ljus i tunneln annars inte ens värt o kämpa

Just det handlar de om, för tingsrätten säger att ja behöver få igenom en skuldsanering o inte kan betala mina skulder sen kontrar dem med att de inte gått skälig tid liksom för att få igenom en skuldsanering samma beslut som kronofogden. Just därför ville ja se om hovrätten ser närmare på beslutet. Känns skumt vad är en skälig tid när ja ändå inte kan betala o att skulderna ökas! Nu sista året på 800.000 fast ja har en utmätning på 18.000.. skulden ligger på 3,5 milj så va gör de om ja får nu lr sen, hade fått en push o vilja jobba m,m se ljus i tunneln annars inte ens värt o kämpa
Är det inte att det inte gått en skälig tid sedan skulderna kom då? Kan ju inte ta massa lån och sen söka sanering direkt tex grejen är ju att det måste gå ett tag innan har det inte gjort det är det sak samma om du inte kommer kunna betala eller inte

Är det inte att det inte gått en skälig tid sedan skulderna kom då? Kan ju inte ta massa lån och sen söka sanering direkt tex grejen är ju att det måste gå ett tag innan har det inte gjort det är det sak samma om du inte kommer kunna betala eller inte
Släppte allt för 2 år sen och senaste lån/kredit tagen 3 år sen typ, allt börja med räntorna höjdes o allt blev pannkaka

Släppte allt för 2 år sen och senaste lån/kredit tagen 3 år sen typ, allt börja med räntorna höjdes o allt blev pannkaka
Klart du kan överklaga, men skäligheten kring tid är inte något du kan påverka. Du får helt enkelt ansöka igen och invänta.

Du uppfyller alltså inte skälighetskravet, bara insolvenskravet, inga större konstigheter

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp