Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Överklagan borgenär skuldsanering

Jag har fått en överklagan av en borgenär angående min skuldsanering. Den kom in i rätt tid och ska nu gå vidare till tingsrätten. Borgenären som har överklagat fanns inte med i min betalningsplan. Vad händer nu ? Behöver jag medverka på något sätt eller går det per automatik i tingsrätten . Någon som varit med om samma sak ?

Hade du fått beslut om skuldsanering eller var i processen var du?

Hade du fått beslut om skuldsanering eller var i processen var du?
Ja precis . Jag hade fått skuldsanering beslutat av KF, men inom det 3 veckorna från det datumet så överklagade en borgenär som inte varit med i den beslutade betalplanen .

Ja precis . Jag hade fått skuldsanering beslutat av KF, men inom det 3 veckorna från det datumet så överklagade en borgenär som inte varit med i den beslutade betalplanen .
Låter bekant. Vilken borgenär är det?

Inte ARS då iaf. Så då blir det kanske smidigt. Stämmer det att du är skyldig dem pengar då?
Ja i det här ekonomiska trasslet då jag inte haft full koll på alla lån och krediter så kan det mycket väl stämma . Det är i så fall en kredit som är tagen för flera år sedan har inte hört något från dem på flera år . Jag antar att de överklagat för att de vill vara med i betalplanen men ändå märkligt att det inte tog chansen när jag var i Poit .

Senast ändrad:
Däremot såg jag nu att mitt skuldsaldo hos KF har nollats för mina övriga skulder !?

Däremot såg jag nu att mitt skuldsaldo hos KF har nollats för mina övriga skulder !?
Japp. Det är ingen poäng med att ha dina skulder där. Det kostar bolagen pengar.

Japp. Det är ingen poäng med att ha dina skulder där. Det kostar bolagen pengar.
Det måste ändå vara något i positiv riktning att de gör så . Hoppas verkligen inte nu att övriga borgenärer börjar bråka om den här skulden ska ingå o betalplanen. De kommer få mindre pengar under betalplanen då tänker jag .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp