Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Överklagad skuldsanering.

Grubblar lite inatt, skulle egentligen behöva sova…
Saken är den att jag i somras fick beslut om skuldsanering. Timmarna innan den vann laga kraft så överklagades den av en ”borgenär” som ansåg att jag hade en skuld på 5600kr + ränta på ca 38% på ett lån som skulle ha tagits 2014. Ärendet hamnade då hos tingsrätten. Jag fick yttra mig och skrev att jag ville få en uppgift om det totala beloppet, att jag inte kände till lånet, att jag inte fått några påminnelser om det och behöver mer info för att kunna ta ställning.
Även Skatteverket skickade in yttrande, de motsatte sig för att borgenären upprepade gånger gjort så här, lämnat in okänd skuld i sista minuten.
Nu efter några turer har tingsrätten beslutat att avslå ”borgenärens överklagan. Halleluja.
Men vad händer nu???
I beslutet står det att eftersom jag inte känner till att jag tagit lånet så är skulden tvistig och omfattas inte av skuldsaneringen och ärendet skickas därmed inte tillbaka till kronofogdemyndigheten.
Långt inlägg, sorry för det men behöver skriva av mig och hoppas på några lugnande svar.

Grattis till skuldsanering - går vanligtvis inte med tvistiga skulder.

Ars Enterprise, Collector Ltd eller något annat av Adams företag - han lämnar alltid in i sista minuten innan lagakraft för att skapa panik och är välkänd hos många. Det är en bluffmakare som driver in avbetalda skulder eller ansökningar om skulder som inte utbetalas via skuldsaneringar, så länge han har ett nummer och belopp om någon gammal ansökan till hutlösa räntor. Mest troligt 38% ränta per månad och inte per år är det som söks.

De flesta godkänner bara att denna fifflare är med i skuldsaneringen för att inte få tvistiga skulder och avslag på sin skuldsanering.

Nu då skuldsaneringen gått igenom så är det bara fortsätta bestrida den. Förmodligen har du betalat av den för typ 10 år sen eller så har du aldrig fått några pengar utbetalda från första början

En tvistig fordran, då ska den betalas utanför skuldsaneringen om den fastställs. Hoppas han inte har utslag.

En tvistig fordran, då ska den betalas utanför skuldsaneringen om den fastställs. Hoppas han inte har utslag.
Är utslaget äldre än 10 år så är skiten preskiberad. Jag antar att vi har med "ARS" att göra.

Det är också ARS så det är mycket tveksamt att den ska betalas. Terrys skuld ex var redan betald för typ 10 år sen när Adam också la in den i skuldsaneringen sista minuten

Men som svar till TS. Det borde väl innebära att skuldsaneringen vunnit laga kraft om den inte skickas tillbaka till KFM, Således allt bra.

Det värsta som kan hända är väl om skulden skulle fastställas i senare skede, men inte direkt så att TS skuldsanering ligger i farozonen då eftersom saneringen redan vunnit laga kraft, blir väl att betala ARS skuld efter saneringen är klar isåfall. Men tveksamt att han driver det vidare om domstolen avslagit det.

Han hävdar att jag fått det 2014. Så det borde vara preskriberat.
Jag har aldrig fått nån påminnelse, inget från kronofogden, inget utslag.
Om jag hade tagit lånet (vilket jag inte vet att jag gjort) så är det återbetalt.

Hörde i kväll att den här Adam hade fuckat upp skuldsanering för nån kille som var med i nått förortsgäng, vet inte om det stämmer men den killen ska tydligen ha fått skottpengar på sig, den här Adam alltså...

Väljer den här ARS snubben ut vem som helst han bara skall terrorisera ? Eller har ngn faktist haft me han å göra på riktigt ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp