Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Överklagad skuldsanering, svar från TR

Billender överklagade mitt beslut om skuldsanering i oktober, fick idag brev från tingsrätten om att dom skickar tillbaka ärendet till kfm och att tingsrätten anser att överklagandet inte behöver gå till domstol(?)eller att överklagandet är relevant, typ så. Så vad händer nu? Ska kfm utreda på nytt och fatta nytt beslut?

Så det kan gå till på det sättet också. Det visste jag inte.

Billender överklagade mitt beslut om skuldsanering i oktober, fick idag brev från tingsrätten om att dom skickar tillbaka ärendet till kfm och att tingsrätten anser att överklagandet inte behöver gå till domstol(?)eller att överklagandet är relevant, typ så. Så vad händer nu? Ska kfm utreda på nytt och fatta nytt beslut?
Tingsrätten anser tydligen, i likhet med klaganden, att beslutet är felaktigt.
Vad anges som skäl för återredovisandet?

Dom skrev något i stil med att det inte fanns skäl att utreda beslutet och överklagandet utan ett kfm fick tillbaka ärendet för att fortsätta handläggningen av ärendet, har inte pappret i närheten nu men jag tolkar det som att skulden inte kommer att ingå i eller sätta stopp för skuldsaneringsbeslutet, men jag vill inte hoppas för mycket.

Dom skrev något i stil med att det inte fanns skäl att utreda beslutet och överklagandet utan ett kfm fick tillbaka ärendet för att fortsätta handläggningen av ärendet, har inte pappret i närheten nu men jag tolkar det som att skulden inte kommer att ingå i eller sätta stopp för skuldsaneringsbeslutet, men jag vill inte hoppas för mycket.
Ingen kan väl stå utanför skuldsanering om den blir beviljad. Antingen ingår alla skulder eller så blir det ingen sanering, undantaget är väl CSN.

Förmodligen har borgenären överklagat beslutet då deras fordran inte fanns med i betalplanen. I dessa fall upphäver tingsrätten skuldsaneringsbeslutet och ärendet återgår till "inledandefasen" hos Kronofogden där nytt förslag om skuldsanering ska tas fram.

Förmodligen har borgenären överklagat beslutet då deras fordran inte fanns med i betalplanen. I dessa fall upphäver tingsrätten skuldsaneringsbeslutet och ärendet återgår till "inledandefasen" hos Kronofogden där nytt förslag om skuldsanering ska tas fram.

Är det inte borgenärens fel om dom inte rapporterat in skulden i tid och därmed får skylla sig själva?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp