Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Överklaga KFM beslut om skuldsanering?

det som jag fattar det som är ju att jag överklagar det beslut som kronofogden har gjort vilket inte har med lånförmedlarna o göra utan mer beslutet dom fattade vilket var att jag kan betala mina skulder inom överskådlig tid sen när dom inleder skuldsanering så gör ju dom en utredning och skickar detta tilla parter då får ju dom tycka till som sen tingsrätten få ta del av (antar jag) så att dom ska tycka till igen har ja ju svårt o tro men men det kanske är så vet ej

sen klart att jag litar på budget o skuldsanerings personen som har jobbat med det i 20+ år troligen har ju den personen vart med en hel del när det kommer till sånt här så varför skulle den personen inte ha koll?
Ja dom är parter i tingsrätten och bör därför underrättas eftersom dom påverkas.

Jag vet inte, har omfattande erfarenhet från bus som inte haft någon vidare koll på flertalet områden.

det som jag fattar det som är ju att jag överklagar det beslut som kronofogden har gjort vilket inte har med lånförmedlarna o göra utan mer beslutet dom fattade vilket var att jag kan betala mina skulder inom överskådlig tid sen när dom inleder skuldsanering så gör ju dom en utredning och skickar detta tilla parter då får ju dom tycka till som sen tingsrätten få ta del av (antar jag) så att dom ska tycka till igen har ja ju svårt o tro men men det kanske är så vet ej

sen klart att jag litar på budget o skuldsanerings personen som har jobbat med det i 20+ år troligen har ju den personen vart med en hel del när det kommer till sånt här så varför skulle den personen inte ha koll?
Av egen erfarenhet och av andras här så ger rådgivarna ofta felaktig information hur sjukt det än låter

Huruvida borgenärerna blir inblandad, en enkel jämförelse:
Om du frias i en rättegång för, säg misshandel, och åklagaren överklagar den friande domen till hovrätten, då blir ju inte det ärendet en sak mellan hovrätten och åklagaren, utan även åtalad och målsägande är med i hovrättsprocessen.

Av egen erfarenhet och av andras här så ger rådgivarna ofta felaktig information hur sjukt det än låter
Jo det blir ibland riktigt fel. Har både sålt fastigheter och bostadsrätter och avhyst folk som gjort som bus sagt.

Huruvida borgenärerna blir inblandad, en enkel jämförelse:
Om du frias i en rättegång för, säg misshandel, och åklagaren överklagar den friande domen till hovrätten, då blir ju inte det ärendet en sak mellan hovrätten och åklagaren, utan även åtalad och målsägande är med i hovrättsprocess.
Så är det ju. finns ingen ide för mig att spekulera spelar inte så stor roll om dom får säga sitt eller inte det ända jag bryr mig om just nu är att dom skickar tillbaks ärendet till kfm och godkänner min skuldsanering

det som är sjukt att det känns som att det beror på vilken handläggare man får och vilket humör denna handläggaren är på. som avgör ifall man får skuldsanering eller inte finns ju dom som har mindre skulder än mig med ungefärlig lön som har skuldsanering varför kan inte dom betala av sina skulder på egen hand men jag kan?

Så är det ju. finns ingen ide för mig att spekulera spelar inte så stor roll om dom får säga sitt eller inte det ända jag bryr mig om just nu är att dom skickar tillbaks ärendet till kfm och godkänner min skuldsanering

det som är sjukt att det känns som att det beror på vilken handläggare man får och vilket humör denna handläggaren är på. som avgör ifall man får skuldsanering eller inte finns ju dom som har mindre skulder än mig med ungefärlig lön som har skuldsanering varför kan inte dom betala av sina skulder på egen hand men jag kan?
Det kallas bedömning, här kallas det godtyckligt. Ungefär samma i domstol, det är ju inte så att två domstolar skulle hantera dig likadant för att du tagit livet av någon.

Skuldernas storlek är ju bara en av många parametrar i det stora hela.
Typ av skulder (spel, konsumtion, ...), skuldernas ålder, ålder, familjesituation (ev. barn och deras ålder), ensam/gift/sambo, gissningsvis även hälsobild tas hänsyn till.
Dett utöver ett antal andra parametrar ger en bild av helheten.
Jag har svårt att tro att vi ser den helheten här på forumet och då blir bedömningarna svåra om inte omöjliga att jämföra rättvist.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp