Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Överklaga avslag- Lexbase?

Hej!

Jag fick, trist nog, ett avslag på min ansökan om skuldsanering. Känner dock att den borde ha beviljats.
En fråga, när man överklagar hos tingsrätten, innebär det att man hamnar hos Lexbase?

Tacksam för svar

På vilka grunder avslås din ansökan? Det är ju relevantare än din egen känsla. Förstår fullt ut att du vill att den ska godkännas, men beroende på grund för avslag så finns det olika alternativ.

Angående Lexbase så verkar det inte som att du registreras där. Enligt deras hemsida så registreras brottmål, strafföreläggande, åtalsunderlåtelse och tvistemål mellan enskilda.

På vilka grunder avslås din ansökan? Det är ju relevantare än din egen känsla. Förstår fullt ut att du vill att den ska godkännas, men beroende på grund för avslag så finns det olika alternativ.

Angående Lexbase så verkar det inte som att du registreras där. Enligt deras hemsida så registreras brottmål, strafföreläggande, åtalsunderlåtelse och tvistemål mellan enskilda.

Hej! Tack för svaret! " verkar" jag behöver ha ett säkrare svar =)

Jag är skuldsatt för hela livet, det finns inte en chans att jag kan betala tillbaka.

Hej! Tack för svaret! " verkar" jag behöver ha ett säkrare svar =)

Jag är skuldsatt för hela livet, det finns inte en chans att jag kan betala tillbaka.

Jag står inte med. Överklagade till tingsrätten och fick rätt så ansökan hamnade hos Kronofogden igen. Detta var 2 veckor sen och jag finns inte med på Lexbase än iaf.

Har överklagat själv och sökte på mig fanns inget på mig på lex.

Är väl en månad sedan beslutet kom för mig ingen aning hur ofta lex uppdaterar däremot

Har överklagat, begärt återvinning av fordringar till tingsrätten och det syns iallafall inte på lexbase.

Ändrade rubrik lite så sökbarheten blir bättre, avklagan är inte så bra ord i rubriken då

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp