Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Övergång från arbetslös till student, lån till hyra

Soc?

Jag har dock inte ansökt om bostadsbidrag vilket jag upptäckte fanns nu. Är detta någonting jag borde kunna få?
Har inte det själv men värt att försöka. Ring Försäkringskassan på en gång och fråga. Dock har de säkert lång handläggningstid.

Har du något som du skulle kunna panta på en pantbank? Klocka? Silverbestick? Arvssmycken etc? Mkt bättre än sms-lån.. så får du lösa ut detta om några månader när du är ifatt med ekonomi.. vad du än gör.. ta inte sms-lån..

Vet inte vad du har för hyresförening men jag som varit student tidigare meddelade alltid uthyraren om att CSN skulle betalas ut en viss dag och att jag kunde bli lite sen med första hyran och aldrig har dem sagt att detta inte skulle vara ok. Tror dem har erfarenhet av att andra hyresgäster haft CSN som inkomst och har överseende med det men hör av dig först. Ta inga skitlån för mig började det med att jag köpte kurslitteratur på avbetalning och idag sitter jag i skiten..

Jag har dock inte ansökt om bostadsbidrag vilket jag upptäckte fanns nu. Är detta någonting jag borde kunna få?
Många studenter som har rätt till bostadsbidrag.

Är det CSN som är sega? Man får ju studiemedel i förväg, dvs sep ska man få i augusti.

Är det CSN som är sega? Man får ju studiemedel i förväg, dvs sep ska man få i augusti.

Man måste gå på uppropet och registrera sig. Ett par dagar efter det brukar Csn betalas ut. Har varit början av september för mig som pluggat på LU

Jag har alltid fått några dagar in i september när studierna börjat om man gjort en studieanmälan på csns hemsida, som Hammarbyalex säger. Man måste skynda sig göra det för att få pengar, annars kommer ju inget, sen får man ytterligare en betalning senare i september.

Arma barn! Inget sms-lån.. Jag tycker hellre att du ska dra ner brallan och gå en rutt på Malmskillnadsgatan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp