Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Överföring av större summa till annan bank

Hej! Om någon vecka ska jag söka ett samlingslån och hoppas på att få den totala summan jag behöver, eller bästa möjliga resultat. Jag vill kunna betala av en av mina skulder som då är till en familjemedlem, som tog den åt mig några år sedan då jag hade hamnat riktigt i skiten med för mycket skulder. Det handlar inte om en skithög summa idag utan om 45k, hur gör jag detta på bästa sätt? Kan man bara överföra 45k till en annan person utan att banken ser det konstigt? Vågar ej fråga banken om detta, det är Nordea bank. Eller är det bästa att faktiskt kontakta dem o förklara o säga till varför man överför en sån summa till sin anhörige? Tänker hur det isåfall kan påverka personen ,om det ens gör det, att ha tagit ett lån åt någon annan? Är det olagligt eller så?
Tacksam för svar

Du gör bara en överföring. Inget konstigt med det. Eventuellt så är beloppet över gränsen och då får du kontakta banken för en tillfällig ökning. Då kommer du få berätta varför. Var bara ärlig med att du betalar tillbaka ett lån så är det inga konstigheter.

Du gör bara en överföring. Inget konstigt med det. Eventuellt så är beloppet över gränsen och då får du kontakta banken för en tillfällig ökning. Då kommer du få berätta varför. Var bara ärlig med att du betalar tillbaka ett lån så är det inga konstigheter.
Okkk dåså, tack! Och dedär att ha tagit lån åt någon annan? Inget som kommer påverka den personen, om jag säger det till banken?

Skicka över pengarna bara och sen är det liksom inget du behöver meddela . Banken är ingen myndighet .

Okkk dåså, tack! Och dedär att ha tagit lån åt någon annan? Inget som kommer påverka den personen, om jag säger det till banken?
Har gjort ett flertal sådana transaktioner åt båda håll (dvs både fört över och tagit emot) utan några problem. Köpt och sålt hästar, bilar, husbil, hästsläp, husvagn osv. Fick redogöra till banken bara när jag skulle sätta in kontanter från valpförsäljning, men inte vid elektroniska transaktioner.

Ba swisha över pengarna

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp