Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Överbelånad

Hej.

Jag har satt mig i ett hamsterhjul utav smslån , över 90 på UC och går just nu back ca 20000 i månaden om jag ska betala tillbaka på allting...

Detta säger sig själv att det inte funkar , jag måste ha kvar min lägenhet med ström , Internet, mat för månaden osv.

Jag har kommit till insikt med att låta allting att förfalla, tyvärr..
Låta KF mäta ut min lön istället.
För mig är det den enda vägen ut ur hamsterhjulet.

Jag har mått så fruktansvärt dåligt över allt detta med pengarna på sista tiden då man ändå har vetat hur allting har stått till, men man någonstans har ignorerat det för sin egen skull. För att klara av vardagen.

I dagens läge så har jag varit i kontakt med kommunens skuld och budgetrådgivare, ska få bokat en tid till henne.
Jag har även varit i kontakt med kronofogden, berättat hela min situation och rådfrågat dom lite också.
Bara för att se om jag är dum i huvudet som gör såhär.

Jag berättade också för dem att jag var rädd för dom osv, och fick då också bekräftat att dom är bara där för att hjälpa i slutändan. Och det är speciellt bra om jag som person har insett ALLT detta innan alla bitar faller på plats.

Summa summarum

Efter alla samtal med kronofogden , efter all bortklickande av samtal telefonterror av dom flesta långivarna som jag har hos idag.
Så ser jag ljust på framtiden, det kan bli några hundår så att säga, iallafall jämtemot vad man är vad med att leva just nu.

Men jag ser allting som en lärdom, en hård läxa.

Nya dörrar kommer att öppnas efter detta , och jag lär bara kunna bli bättre och bättre på att hantera pengar i framtiden.

Mitt råd till er som sitter i en liknande situation psykiskt och fysiskt, ta er en tänkare.

Detta har hjälpt mig.

Väl mött.
/En insiktsfull man

Kämpa på... Du är dessvärre långt ifrån ensam om Din situation... Inte för att det hjälper Dig i just Din situation, men likväl, så är det kanske en liten tröst att vi är många som sitter i samma båt !
Här på forumet delger vi varandra råd & stöttning... :) och ibland, även konstruktiv kritik... Det får vi tåla, för vi vill allas bästa ! :)

Senast ändrad:
Hej
Summa summarum

Efter alla samtal med kronofogden , efter all bortklickande av samtal telefonterror av dom flesta långivarna som jag har hos idag.
Så ser jag ljust på framtiden, det kan bli några hundår så att säga, iallafall jämtemot vad man är vad med att leva just nu.

Väl mött.
/En insiktsfull man

Tack .. dina ord om summa summarum ger hopp. Trots mitt tidigare inlägg som var en epilog till mina tidigare uppdateringar av höghastighets-färden i en kass rutschkana med såpa under ändan (kan du se det?)
Insiktsfull .. ja fast nu med facit i hand känner jag mig ganska dum.. jag fattar inte hur det kunde gå som det gjorde .. fast som du också skriver .. du ser ljust på tillvaron & det är dit jag är på väg och hoppas att någon gång bli en tillgång för någon mer än mig själv.
Jag blir iallafall glad över din känsla och gläds över din insikt.

Tack .. dina ord om summa summarum ger hopp. Trots mitt tidigare inlägg som var en epilog till mina tidigare uppdateringar av höghastighets-färden i en kass rutschkana med såpa under ändan (kan du se det?)
Insiktsfull .. ja fast nu med facit i hand känner jag mig ganska dum.. jag fattar inte hur det kunde gå som det gjorde .. fast som du också skriver .. du ser ljust på tillvaron & det är dit jag är på väg och hoppas att någon gång bli en tillgång för någon mer än mig själv.

Tack, blir så glad. :)

Det är precis så som du säger "man förstår inte hur det har kunnat gå som det har gjort" allting har gått för fort. Och nu står man här , belånad upp över öronen & man vet knappt var man skall ta vägen förräns man själv inser att vägen ut är den tråkiga vägen ut.

Men när man har insett det , det är då man kan börja acceptera situationen & leva lite mer.

Det känns liksom som att ett par utav dom där tunga stenarna som har tryckt på ditt bröst liksom försvann efter att man kom till den insikten.
Rutschkanan är fan helt rätt. Hemskt , men sant. Det går fort när det går utför...

Det är också sånt man ser nu.

Fortsätt kämpa du med.

.Det är också sånt man ser nu.

Fortsätt kämpa du med.[/QUOTE]

Tack .. absolut .. vi får kämpa helt enkelt och exakt .. det känns lättare på ett vis för jakten är inte lika intensiv nu på att lösa det olösliga.

Hej.

Jag har satt mig i ett hamsterhjul utav smslån , över 90 på UC och går just nu back ca 20000 i månaden om jag ska betala tillbaka på allting...

Detta säger sig själv att det inte funkar , jag måste ha kvar min lägenhet med ström , Internet, mat för månaden osv.

Jag har kommit till insikt med att låta allting att förfalla, tyvärr..
Låta KF mäta ut min lön istället.
För mig är det den enda vägen ut ur hamsterhjulet.

Jag har mått så fruktansvärt dåligt över allt detta med pengarna på sista tiden då man ändå har vetat hur allting har stått till, men man någonstans har ignorerat det för sin egen skull. För att klara av vardagen.

I dagens läge så har jag varit i kontakt med kommunens skuld och budgetrådgivare, ska få bokat en tid till henne.
Jag har även varit i kontakt med kronofogden, berättat hela min situation och rådfrågat dom lite också.
Bara för att se om jag är dum i huvudet som gör såhär.

Jag berättade också för dem att jag var rädd för dom osv, och fick då också bekräftat att dom är bara där för att hjälpa i slutändan. Och det är speciellt bra om jag som person har insett ALLT detta innan alla bitar faller på plats.

Summa summarum

Men jag ser allting som en lärdom, en hård läxa.

Nya dörrar kommer att öppnas efter detta , och jag lär bara kunna bli bättre och bättre på att hantera pengar i framtiden.

Mitt råd till er som sitter i en liknande situation psykiskt och fysiskt, ta er en tänkare.

Detta har hjälpt mig.

Väl mött.
/En insiktsfull man

Du är rätt på det... för värre lär det inte kunna bli... Hur mycket har Du i skulder och vad beror dom på om man får lov att fråga?
Vad sa KF till Dig och hur lång tid tror Du att det tar att bli kvitt skulderna?!
Du är INTE ensam - vi sitter dessvärrre många i samma båt :(

Släppte också till fogden för 8-9 år sedan, 700 000kr.
Har varit kämpiga år, men i mars nästa år då blir det champagne : )
För då är jag helt skuldfri. 56 000 kvar just idag.
Så fogden har t.o.m sänkt utmätningssumman på lönen från 16000 till 12000 kr.
Det här är lätt att säga för mig nu, men ÖS PÅ, slutet kommer tillslut.

Släppte också till fogden för 8-9 år sedan, 700 000kr.
Har varit kämpiga år, men i mars nästa år då blir det champagne : )
För då är jag helt skuldfri. 56 000 kvar just idag.
Så fogden har t.o.m sänkt utmätningssumman på lönen från 16000 till 12000 kr.
Det här är lätt att säga för mig nu, men ÖS PÅ, slutet kommer tillslut.

Åh wow , skönt på ett sätt att läsa detta!

Jag har faktiskt inte helt koll på allting som håller på att förfalla just nu, men i runda slängar så runt 400-500 tusen , högt räknat. Och jag VILL bara bli fri.
Så det är ganska skönt att läsa era inlägg efter mitt.

Tack killar/tjejer!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp