Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Över 1.000.000kr i blanco

1,1 i blankolån, 30% risk och 608t inkomst.
Sista samlingslånet fick jag hos Nordax på 350t á 17% ränta… urk.
Okej då hade väldigt hög uc risk. Men inte dubbla lån jämfört med inkomst. Vilken skit ränta. Hoppas du får bättre sen när du ska söka.

Blir jag beviljad ett lån så vill jag iaf få en ränta under 10%. Annars är det typ inte värt.

Det bör inte gå så bra, din kalkyl borde inte gå ihop.

Det bör inte gå så bra, din kalkyl borde inte gå ihop.
Nej man får väl se. Skadar ju inte att göra ett försök.

Skulle jag få ett lån och kostanden skulle landa på ca 4.000kr så skulle min månadskostnad på lån bli ca 14.000kr istället för över 20.000kr. Jag får ut 28.000-32.000kr netto så skulle gå bättre ihop med den kalkylen iaf☺️

Ja för dig är det förstås bättre, men bankerna räknar med högre ränta osv och kommer nog se att du alls inte har råd med lånet om räntan går upp lite.

Testat ringa Collector och be dom sänka räntan? När jag tog ett lån hos dom i april så sa dom att det är bra om jag ringer dom en gång var sjätte månad så att dom kan sätta ner räntan.

Jag sökte samlingslåni januari och sen igen i april. Fick flera förslag båda gångerna. I april tog jag Collector 500.000:-
Har 1,1 i blanco och årsinkomst på 550.000 2020 och 480.000 2019.

Testat ringa Collector och be dom sänka räntan? När jag tog ett lån hos dom i april så sa dom att det är bra om jag ringer dom en gång var sjätte månad så att dom kan sätta ner räntan.

Jag sökte samlingslåni januari och sen igen i april. Fick flera förslag båda gångerna. I april tog jag Collector 500.000:-
Har 1,1 i blanco och årsinkomst på 550.000 2020 och 480.000 2019.
Det är min plan b att ringa dom och se ifall dom kan sänka räntan ifall jag inte får samlingslån. Har inte missat eller varit sen med någon betalning på hela låneperioden som är i dagsläget 13 månader.

vad fick du för ränta och vad var din uc-risk?

Det är min plan b att ringa dom och se ifall dom kan sänka räntan ifall jag inte får samlingslån. Har inte missat eller varit sen med någon betalning på hela låneperioden som är i dagsläget 13 månader.

vad fick du för ränta och vad var din uc-risk?

6.95% och hade typ 1,1 i UCrisk om jag inte minns fel. Kan ha varit 0,9 också.

Sitter i ungefär samma situation. Just nu väntar jag till december för att kunna söka om en samlingslån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp