- Meddelanden
- 22 634
- Mottagna reaktioner
- 16 060
- Poäng
- 10 747
Det är inte bara höjda räntor som ställer tlll det nu för enorm mängd företag sköt upp skatten mm i samband med pandemin och nu ska den betalas.
Jo, sommarmånaderna brukar historiskt ha högre arbetslöshet, men jag håller med. Ser inte ljust ut.Tack ska ni ha.
Känns som spontant att där vi är i slutet på detta år kommer bräcka både finanskrisen och Covid om man ser till arbetslösheten.
Bra affärsidé det där. Begära ut ljudfilerna från domstolarna och klippa ihop till en och samma fil och publiceraIntressant att lyssna på, hur en rättegång går till vid snatteri. Arga snickaren:
På tal om trådens ämne begriper jag inte hur priserna på bostäder inte dippar mer alltså. Kommer det kanske i höst?
Hyfsat många som vill sälja i Åre, men dom vill ha 2022 årspriser på sin semesterbostad![]()
Byggprognos
Boverket sammanställer och analyserar uppgifter om hur bygg-, bostads- och kreditmarknaden har utvecklats i landet.www.boverket.se
Det är fortfarande bostadsbrist och nyproduktionen går ner, prognosen för de kommande två åren är att nybyggnation endast kommer att vara 50% av behovet.
Priserna på bostäder lär gå ner, men betydligt mindre än i en marknad där det inte råder brist på varan.
Länken går till Boverkets byggprognos, vet inte varför den inte visas som länkar vanligtvis gör.

Hoppas dom kommer till sans innan kollegorna i Östersund eller Umeå som jag antar har området behöver åka och hålla visning i ett där..Hyfsat många som vill sälja i Åre, men dom vill ha 2022 årspriser på sin semesterbostad
Verkar svårsålt
Båtar och husbilar borde komma ut på marknaden i liknande omfattning, sånt man gör avkall på först.Hyfsat många som vill sälja i Åre, men dom vill ha 2022 årspriser på sin semesterbostad
Verkar svårsålt
Ja, ditt huvudsakliga boende är ju det sista folk skulle släppa, och sker nog bara då vid förlust av jobb om dom nu måste.Båtar och husbilar borde komma ut på marknaden i liknande omfattning, sånt man gör avkall på först.
Det där med hög arbetslöshet är lite intressant, för samtidigt känns det som nästan alla branscher skriker efter folk, bara senaste veckan har jag hört om svårigheter att få tag i undersköterskor, sjuksköterskor, chaufförer av alla möjliga fordon.
Kfm tror jag har svårt att få tag i folk framförallt på betalningsföreläggandesidan och möjligen delgivare.