Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Åtgärder Hög inflation, stigande räntor m m

De har informerat att föreningen kommer teckna elavtal för att kunna pressa ner priset, istället för att var och en av de boende ska teckna egna avtal.
Bör rimligen vara bättre komma som en förening, aldrig brytt mig förhandla elavtal, gjort det nu för första gången.

Alla avgifter tog man bort och påslag, samt lite rabatt på det med.

Med dessa priser så blir det tusenlappar per år… Värt lyfta på luren för att få det.

Bör rimligen vara bättre komma som en förening, aldrig brytt mig förhandla elavtal, gjort det nu för första gången.

Alla avgifter tog man bort och påslag, samt lite rabatt på det med.

Med dessa priser så blir det tusenlappar per år… Värt lyfta på luren för att få det.
Visst är det värt, brukar byta hem- och bilförsäkring när de vi har blir för dyra för oss. Det brukar ge ca 600 kr mer per månad.

Är inte så orolig för egen del då jag vet att vår förening har mkt väl skött ekonomi och högt betyg, underhållet rullar på, förutom stambyte har vi bytt till bergvärme samt nya fönster i alla lägenheter. Har bara tänkt på att vi inte fått ett enda brev om vare sig det höga elpriset som alla pratar om eller hyreshöjningar men det kommer väl.
Förut stod vi själva för elabonnemanget men sen ändrade föreningen och nu betalar vi elen via hyran.
Avgiftshöjningar.

Jaha då höjer ikano, Coop, Nordea med 0,5%. Snart får man nog hem ett brev från SEB att dom höjer också med 0,5%....

Hade räntor kring 4,5-6% innan alla räntor gick upp. Nu ligger alla mellan 8-9,2% och har skulder på typ miljonen. Man hade verkligen mer förhoppningar när man lyckades få ner räntorna med olika samlingslån....

Någon som har tips på hur man kan lyckas förhandla ner räntan på sina befintliga lån? Vill inte Söka nytt samlingslån just nu men skulle vilja gånger räntorna på något av befintliga lånen.

Ska man ringa och säga att man inte har råd att betala och försöka få någon empati? Eller ska man trycka på att man alltid skött sina betalningar fläckfritt i flera år och att man vill börja amortera mer men då vill man ha sänkt ränta?

Så fort riksbanken sänker reporäntan så kan du kräva att dina räntor ska följa med nedåt. Att få till räntesänkning nu utan att ha nya erbjudanden vet jag inte riktigt hur man skulle göra :/

Jaha då höjer ikano, Coop, Nordea med 0,5%. Snart får man nog hem ett brev från SEB att dom höjer också med 0,5%....

Hade räntor kring 4,5-6% innan alla räntor gick upp. Nu ligger alla mellan 8-9,2% och har skulder på typ miljonen. Man hade verkligen mer förhoppningar när man lyckades få ner räntorna med olika samlingslån....

Någon som har tips på hur man kan lyckas förhandla ner räntan på sina befintliga lån? Vill inte Söka nytt samlingslån just nu men skulle vilja gånger räntorna på något av befintliga lånen.

Ska man ringa och säga att man inte har råd att betala och försöka få någon empati? Eller ska man trycka på att man alltid skött sina betalningar fläckfritt i flera år och att man vill börja amortera mer men då vill man ha sänkt ränta?

Ja de är snabba på att höja och ytterligare höjningar väntar under året.

Empati tror jag tyvärr inte funkar, utan du måste ha något att förhandla om, t ex:
- Att du fått bättre erbjudande från annan bank.
- Att du vill flytta pensionspengar till dem, börja ett större sparande, bli ”helkund” eller liknande

Så fort riksbanken sänker reporäntan så kan du kräva att dina räntor ska följa med nedåt. Att få till räntesänkning nu utan att ha nya erbjudanden vet jag inte riktigt hur man skulle göra :/
Ja man få väl vänta ut det. Bara så surt att det blivit så mycket mer man betalar i ränta nu pga alla räntehöjningar.

Ja de är snabba på att höja och ytterligare höjningar väntar under året.

Empati tror jag tyvärr inte funkar, utan du måste ha något att förhandla om, t ex:
- Att du fått bättre erbjudande från annan bank.
- Att du vill flytta pensionspengar till dem, börja ett större sparande, bli ”helkund” eller liknande
Ja dom är sjukt snabba på att höja...

Jag får väl vänta ut ett tag till och kanske chansa på en ansökan till sommaren då jag kommer vara under miljonen i skulder och ha deklarerat en inkomst på 500.000kr och inga ff.

Ja man få väl vänta ut det. Bara så surt att det blivit så mycket mer man betalar i ränta nu pga alla räntehöjningar.
Väldigt. Men jag har låga förhoppningar att räntorna kommer följa med ner i samma takt sen när det vänder 2024 nåt. Då blir det till att omförhandla eller byta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp