Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Åtgärder Hög inflation, stigande räntor m m

Har vänner i bostadsrättsföreningar som fått ökat 20%.

Beror helt på ekonomin i föreningen, du bör ju få information därifrån då och då.
Enligt min man, fastighetsmäklaren, är detta en tickande bomb i många föreningar, som snålar med höjningar under årens lopp och till slut är det ohållbart.

En gång fick vi julklapp fr brf, vi behövde inte betala hyra i decembermånad. Hänt bara en gång men det var uppskattat.
Du bör ju fått årsredovisning 2021 iaf.

Ett ganska enkelt sätt är titta där sedan titta vad lånen är och dividera det med antal kvm så får du se skulder per kvm enkelt mått.

Senast ändrad:
Enligt min man, fastighetsmäklaren, är detta en tickande bomb i många föreningar, som snålar med höjningar under årens lopp och till slut är det ohållbart.
Han har inte fel, har tittat på lånen nationellt.

Personer i bostadsrätter har en skuldkvot över 500% i nyproduktioner, 400% i befintligt bestånd.
Gamla siffror är värre idag.

Han har inte fel, har tittat på lånen nationellt.

Personer i bostadsrätter har en skuldkvot över 500% i nyproduktioner, 400% i befintligt bestånd.
Gamla siffror är värre idag.
Japp och föreningarna har inte satt av tillräckligt för kommande reparationer o dylikt.

Du bör ju fått årsredovisning 2021 iaf.

Ett ganska enkelt sätt är titta där sedan titta vad lånen är och dividera det med antal kvm så får du se skulder per kvm enkelt mått.
Är inte så orolig för egen del då jag vet att vår förening har mkt väl skött ekonomi och högt betyg, underhållet rullar på, förutom stambyte har vi bytt till bergvärme samt nya fönster i alla lägenheter. Har bara tänkt på att vi inte fått ett enda brev om vare sig det höga elpriset som alla pratar om eller hyreshöjningar men det kommer väl.
Förut stod vi själva för elabonnemanget men sen ändrade föreningen och nu betalar vi elen via hyran.

Är inte så orolig för egen del då jag vet att vår förening har mkt väl skött ekonomi och högt betyg, underhållet rullar på, förutom stambyte har vi bytt till bergvärme samt nya fönster i alla lägenheter. Har bara tänkt på att vi inte fått ett enda brev om vare sig det höga elpriset som alla pratar om eller hyreshöjningar men det kommer väl.
Förut stod vi själva för elabonnemanget men sen ändrade föreningen och nu betalar vi elen via hyran.

Är ju något låst avtal ni har, men är ju kul om dom informerar om sånt kanske :)

Vart har du hört om sevenday? jag har lån där och inte fått något. Eller är det individuellt?
Fick ett meddelande från dem.

Information till samtliga låntagare med ett SevenDay Privatlån med startdatum innan den 14 november 2022. Räntan på SevenDay Privatlån höjs från och med 14 februari 2023 med en 1,25 procentenheter. Anledningen till räntejusteringen är att vi har fått ökande upplåningskostnder till följd av det rådande marknadsläget

åh fan, blir till att byta bort dom senare när det ser lite bättre ut.

Är ju något låst avtal ni har, men är ju kul om dom informerar om sånt kanske :)
De har informerat att föreningen kommer teckna elavtal för att kunna pressa ner priset, istället för att var och en av de boende ska teckna egna avtal.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp