- Meddelanden
- 10 135
- Mottagna reaktioner
- 6 668
- Poäng
- 4 477
Vad är det för sorts app ?OLIO finns också, brorsan har fått massvis med mat därifrån
Vad är det för sorts app ?OLIO finns också, brorsan har fått massvis med mat därifrån
Man köper matVad är det för sorts app ?
OLIO är en app där man kan få gratis mat, oftast sådant som annars skulle slängas, brorsan fick runt 50kg lasagne (ej dåligt datum) (som han även skulle ge till andra men vi fick hur mycket som helst själva)Vad är det för sorts app ?
Tack för tipset ska ladda ner appen.OLIO är en app där man kan få gratis mat, oftast sådant som annars skulle slängas, brorsan fick runt 50kg lasagne (ej dåligt datum) (som han även skulle ge till andra men vi fick hur mycket som helst själva)
han fick hämta några kassar varje vecka från ett bageri. allt är gratis, men sedan är det olika om det är en bulle för 10kr eller hur mycket mat som helst till ett stort värde
Man köper mat
Gratis enligt @A27
Jag laddade ner appen och det stod att jag har två grannar hahaHade appen när den var helt ny. Man kunde få gratis fr privatpersoner och köpa fr matställen. Möjligt att man kan få gratis fr matställen, bara positivt i så fall.
Jag bor superbilligt, har ingen bil, inga lån. Har min utmätning som är klar om 1 år ca. Det jag påverkas av mest är matpriser isf. Har börjat ta tillvara allt, minimera svinn, köp på extrapris. Kläder: inför köpstopp eller handla secondhand.Det här har vi gjort än så länge: vi ställer bilen på en gratis infartsparkering på morgonen och sambon hämtar och kör hem den på kvällen. På det sparar vi ca 700 kr men så klart går det åt bensin dock inte mkt, parkeringen ligger nära oss. Vi bedömer ändå att vi sparar mer än förlorar på att göra så.
Jag extrajobbar upp till 100 timmar/mån.
Handlar i tre matbutiker, det drar ner matkostnaden rejält.
Vår golvvärme har varit trasigt ett bra tag så det har sparat oss en slant har vi förstått.
Slänger ingen mat och 1-2 dagar i veckan har vi "restfest"
Sambon har fått i uppdrag av mig att köpa tätningslister och täta fönstren, det blåser stormvindar i en av våra sovrum efter fönsterbytet vi hade.
Ngt vi kan göra är att dra ner på streamningstjänster, vi har hela fem i dagsläget.
Bra jobbat, hur gammal är du ?Jag bor superbilligt, har ingen bil, inga lån. Har min utmätning som är klar om 1 år ca. Det jag påverkas av mest är matpriser isf. Har börjat ta tillvara allt, minimera svinn, köp på extrapris. Kläder: inför köpstopp eller handla secondhand.
Kan vi hålla tråden endast för tips?Bra jobbat, hur gammal är du ?