Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Återkrav csn vid pågår skuldsanering

Har fått beslut om skuldsanering för en vecka sedan. kom idag ett brev från csn återkrav på 2000 kr som gäller inkomst 2024. Csn vill överklaga beslutet för att får in det summan i skuldsanering eftersom dom anser det var en gammal skuld. Har någon varit med liknande ? Kommer det förstöra beslutet nu ?

Det kommer nog med i beslutet helt enkelt om dom överklagar

Påverkar inte det beslutet om skuldsanering? Blev så orolig

Det är väl för att skulden uppkom 2024, alltså innan du hade skuldsanering och då ska den ingå i din sanering om jag förstått reglerna rätt.
Den uppkom ju inte nu bara för fakturan är skickad nu.

Hej,

Jag funderar på om jag har någon chans till skuldsanering. Har ca 1,1 miljoner i lån (blanco) och krediter. Men jag har inget hos KFM eller inkasso än. Behöver man ha det innan man kan ansöka? Har läst att man ska ha visat att man vill förbättra sin situation och har försökt, bl.a. att ha slutat ta lån? Men jag har ju tagit lån för att inte hamna hos inkasso och KFM. Nu kommer jag väldigt snart inte få ihop det längre dock. Vad rekommenderar ni att jag gör för att kanske ha en chans till skuldsanering och för att ha visat att jag ”försökt”? Inget spelberoende finns.

Man kan alltid testa och skicka en ansökan. Rekomenderar att du skickar via skuldrådgivare men det är inte ett måste.
Man behöver inte vara hos KFM för att man ska söka.
Hur gamla är senaste lån ?

Senast ändrad:
Man kan alltid testa och skicka en ansökan. Rekomenderar att du skickar via skuldrådgivare men det är inte ett måste.
Man behöver inte vara hos KFM för att man ska söka.
Hur gamla är senaste lån ?
Tack.. senaste lånen är bara ca en månad gamla, för att karusellen är igång att klara en månad i taget :-/. Men känns som en stor risk att låta bli att betala. Även om jag just nu klarar typ 2-3 månader till max.

Väntade på bättre UC i juni, plus nya inkomsten, för att ta ett samlingslån till.. men så gick UC bananas istället, förstår inte varför. Så nu känns planen körd :-(

Tack.. senaste lånen är bara ca en månad gamla, för att karusellen är igång att klara en månad i taget :-/. Men känns som en stor risk att låta bli att betala. Även om jag just nu klarar typ 2-3 månader till max.

Väntade på bättre UC i juni, plus nya inkomsten, för att ta ett samlingslån till.. men så gick UC bananas istället, förstår inte varför. Så nu känns planen körd :-(
En månad gamla är nog lite för färskt gällande sanering, det bör nog gå en längre tid för att visa att man bryter mönstret. Om Du går i tankarna på sanering så bör Du absolut inte låna en krona till.

Som Ister skrev dom är färska inför ansökan.
Vi hade lån från 2024 , när vi släppte alla lån har vi betalat av alla lån från 2024 så när ansökan hanterades 2025 senaste lån var från 2023.
Om vi inte har betalat av lån från 2024 tveksam om vi skulle få godkänt.
Om det går ej ihop för dig släpp allt och betala dom nyaste lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp