Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Återkallelse anmärkning

Hej på er,

Jag undrar om någon har lyckas få en anmärkning för missbrukad kredit återkallad?
Om så är fallet, har ni något tips på hur jag skall bemöta mig till UC:s utredningskontakt!

Givetvis har jag bevis att denna anmärkning är felaktig, iaf i mina ögon...men antar att dom är väldigt hårda hos UC.

Anmärkningen är från Bank Norwegian, dom vägrar att göra något utan hänvisar mig till UC

Har du skrivit till Uc:s utredningsenhet? Det är dit du får vända dig om du anser att din anmärkning är felaktig.
Vilka bevis har du? Bevis som Uc godtar är:
att du kan bevisa att du betalat din skuld i tid
att personförväxling skett och att anmärkningen ska gälla ngn annan

Jag fick själv en anmärkning återkallad fr uc då jag kunde bevisa att jag betalat skulden inom förlikningstiden. Men det var ett helvete att få till det. Fick själv ringa runt alla som sysslar med kreditupplysningar och det var minst 30 bolag på listan. 100 mejl minst fram och tillbaka. Det var en pärs plus att jag var chockad och mådde jättedåligt när jag fick brev fr kf där det stod UTSLAG!!

Har du skrivit till Uc:s utredningsenhet? Det är dit du får vända dig om du anser att din anmärkning är felaktig.
Vilka bevis har du? Bevis som Uc godtar är:
att du kan bevisa att du betalat din skuld i tid
att personförväxling skett och att anmärkningen ska gälla ngn annan

Jag fick själv en anmärkning återkallad fr uc då jag kunde bevisa att jag betalat skulden inom förlikningstiden. Men det var ett helvete att få till det. Fick själv ringa runt alla som sysslar med kreditupplysningar och det var minst 30 bolag på listan. 100 mejl minst fram och tillbaka. Det var en pärs plus att jag var chockad och mådde jättedåligt när jag fick brev fr kf där det stod UTSLAG!!

Hej,

I mitt fall skickade dom lånet till inkasso, därav missbrukad kredit, det är inte hos KF.
Jag låg efter 3 månader med lånet (vilket jag vet är fel, så ingen behöver påpeka det;))
Gjorde då en överenskommelse med norskarna att jag skulle betala 5000kr, vilket dom gick med på, men likt förbannat skickade dom en faktura på nästan 12k, vilket tog knäcken på mig, så istället för att kontakta dom igen körde jag klassiskt huvudet i sanden, när jag väl tog tag i det, fick jag inget svar från dom och sedan gick det någon dag och lånet var hos intrum!
Har allt tydligt i mail vad som kom överens om, vet att detta troligen inte kommer hålla, men jag måste göra ett försök...jag var 2 månader till klockren UC och samlingslån, men nu är allt åt helvete i 3 år till om jag inte får bort anmärkningen!

Hej,

I mitt fall skickade dom lånet till inkasso, därav missbrukad kredit, det är inte hos KF.
Jag låg efter 3 månader med lånet (vilket jag vet är fel, så ingen behöver påpeka det;))
Gjorde då en överenskommelse med norskarna att jag skulle betala 5000kr, vilket dom gick med på, men likt förbannat skickade dom en faktura på nästan 12k, vilket tog knäcken på mig, så istället för att kontakta dom igen körde jag klassiskt huvudet i sanden, när jag väl tog tag i det, fick jag inget svar från dom och sedan gick det någon dag och lånet var hos intrum!
Har allt tydligt i mail vad som kom överens om, vet att detta troligen inte kommer hålla, men jag måste göra ett försök...jag var 2 månader till klockren UC och samlingslån, men nu är allt åt helvete i 3 år till om jag inte får bort anmärkningen!

Du kan ju alltid prova att kontakta UC och försöka få den raderad och anföra vad du nu tycker långivaren gjort fel, bevisbördan ligger hos dig, du har ju inget att förlora men jag tror inte dom kommer dra tillbaka den med tanke på att du låg efter med lånet i 3 månader och skulden gick till inkasso, så fort ett lån/kredit gått till inkasso så syns det som en missbrukad kredit hos UC vilket det ju faktiskt också är då du inte betalat i tid.

Och ett lån/kredit behöver inte gå till KF för att du ska få en anmärkning om missbrukad kredit, det räcker med att den hamnar hos Inkasso så är det kört i 3 år.

Hej,

Känns som det borde vara nästa omöjligt tyvärr. Hade du kontaktat dem när fakturan på 12 kom direkt eller betalat in dem 5000 som ni sa hade det nog varit annorlunda men känd det inte som om att dem kommer att ändra ngt. Men kan ju försöka iallafall

Hej,

Och BN anser att de inte gjort ngt fel? Eller vad svarar de dig?
Det var liknande situation när jag fick min anm om misskött kontokort (Ikea). De sa att jag hade betalat för lite men jag hade betalat det vi kom överens om men hur som helst kom betalningen in hos dem på en måndag istället för fredagen innan så jag orkade inte tjafsa, tog smällen. Skulden var på ca 2500 kr totalt, minns inte exakt men i af under 3000 kr.

Känns som det borde vara nästa omöjligt tyvärr. Hade du kontaktat dem när fakturan på 12 kom direkt eller betalat in dem 5000 som ni sa hade det nog varit annorlunda men känd det inte som om att dem kommer att ändra ngt. Men kan ju försöka iallafall

Precis, i slutändan så har man bara sig själv att skylla, skall göra ett försök, annars så är det bara att bita i det sura!

Precis, i slutändan så har man bara sig själv att skylla, skall göra ett försök, annars så är det bara att bita i det sura!
Jo så är det ju men samtidigt så förstår jag det att IBLAND så orkar man bara inte!! Och det är oftast då, när man stoppar huvudet i sanden, som det smäller!!

Jo så är det ju men samtidigt så förstår jag det att IBLAND så orkar man bara inte!! Och det är oftast då, när man stoppar huvudet i sanden, som det smäller!!

Precis så är det ju, och sedan blir man så jäkla besviken på sig själv när man märker att det hade gått att lösa bara man tog tag i det omgående :(

Tror också att det är kört, men jag gör ett försök!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp