Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Återflytt från utlandet med gamla skulder i Sverige,

Ok. Försöker googla runt men hittar inget. Vem ska man kontakta för att få veta, tro?

Det finns nog ingen det.. om den skulle utmätas så får ni överklaga och då blir det upp till en domare på tingsrätten du tillhör att avgöra om ni bevisat ägandet eller ej

Det finns nog ingen det.. om den skulle utmätas så får ni överklaga och då blir det upp till en domare på tingsrätten du tillhör att avgöra om ni bevisat ägandet eller ej

Nu är jag envis men någon borde ju veta? Kan man kontakta en jurist tro? Nu har båten inget särskilt ekonomisk värde, däremot ett stort känslomässigt värde för min man, då det är ett arvegods. Tror inte att den skulle komma ifråga för utmätning men man vet ju aldrig....

Nu är jag envis men någon borde ju veta? Kan man kontakta en jurist tro? Nu har båten inget särskilt ekonomisk värde, däremot ett stort känslomässigt värde för min man, då det är ett arvegods. Tror inte att den skulle komma ifråga för utmätning men man vet ju aldrig....

Veta går inte nej, juridik är ju inte en exakt vetenskap.. Om båten saknar ekonomiskt värde förstår jag inte varför man ska orkar krångla med sig den in till kontoret eller förrådet.
Det är så att två identiska utmätningsbeslut kan få helt olika utgångar i domstol beroende på vilken domare eller beroende på vilken tingsrätt det är frågan om, så även om du kan få gratis rådgivning någonstans, så är det dom säger inte ett slutgiltigt facit

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp