Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Återfall efter att spelpaus inte gällde längre

Mest irriterad över att en ett års spärr övergår till något man kan ta bort direkt. De fattar verkligen inte problemet de som utformat det där. Borde vara en vecka eller en månad paus innan det aktiveras.
Glöm inte att staten tjänar enorma pengar på att folk spelar. Svenska Spel omsatte 7.8 miljarder förra året, 4,5 miljarder i ren vinst. Gissar att staten haft mer än ett finger med i utformningen av spelpaus. Ser fint och ansvarsfullt ut... den enskilde spelmissbrukaren får bittert erfara att det bara är "ett spel för gallerierna".

Glöm inte att staten tjänar enorma pengar på att folk spelar. Svenska Spel omsatte 7.8 miljarder förra året, 4,5 miljarder i ren vinst. Gissar att staten haft mer än ett finger med i utformningen av spelpaus. Ser fint och ansvarsfullt ut... den enskilde spelmissbrukaren får bittert erfara att det bara är "ett spel för gallerierna".

Mjo, men vet också att de finns mycket inkompetens bland statliga myndigheter så kan tänka mig att de inte förstod bättre, även om man meddelade dem direkt när de införde detta system.

Ring samtliga du ska betala till så fort du ser detta och be om anstånd / avbetalningsplaner. Du är bara en människa och det är mänskligt att trilla dit ibland, även om det suger. Men ge fan inte upp nu kompis, res dig upp, damma av dig själv och fortsätt gå. Spelbolagen är inte värda att du går under

Ja spelpaus behöver en uppdatering, borde finnas alternativ på att spärra sig längre än 12 månader.

Är också ett skämt att man kan gå in närsom och ta väck spärren efter 12 månader om man tar "tills vidare".

Men trots spelpaus har sina brister är det ändå toppen. Ofattbart att det dröjde så länge..

Men många länder ligger före. Storbritannien har 5 år som alternativ på spelpaus samt förbjuder insättning med kreditkort på spelsidorna. Danmark diskuterar om att förbjuda kändisar att göra reklam för spel.

Jag har varit spärrad sen april 2019. Haft något återfall och lirat på sidor utanför licens men finns relativt få bettingsidor utanför licens så lätt att spärra sig på samtliga. Sen att de har mindre strikta regelverk och att du får skatta på vinsten om banken uppmärksammar det gör det inte mer tilltalande. Finns flertalet mer slottssidor utanför licens så tur att man aldrig fastnade för det, men bara att spärra sig på samtliga man finner där med.

Sjukaste jag varit med om var någon skitsida innan spelpaus som krävde skriftlig underskrift för att säga upp kontot.

Ja spelpaus behöver en uppdatering, borde finnas alternativ på att spärra sig längre än 12 månader.

Är också ett skämt att man kan gå in närsom och ta väck spärren efter 12 månader om man tar "tills vidare".

Men trots spelpaus har sina brister är det ändå toppen. Ofattbart att det dröjde så länge..

Men många länder ligger före. Storbritannien har 5 år som alternativ på spelpaus samt förbjuder insättning med kreditkort på spelsidorna. Danmark diskuterar om att förbjuda kändisar att göra reklam för spel.

Jag har varit spärrad sen april 2019. Haft något återfall och lirat på sidor utanför licens men finns relativt få bettingsidor utanför licens så lätt att spärra sig på samtliga. Sen att de har mindre strikta regelverk och att du får skatta på vinsten om banken uppmärksammar det gör det inte mer tilltalande. Finns flertalet mer slottssidor utanför licens så tur att man aldrig fastnade för det, men bara att spärra sig på samtliga man finner där med.

Sjukaste jag varit med om var någon skitsida innan spelpaus som krävde skriftlig underskrift för att säga upp kontot.

Som anhörig och medberoende till en person som lidit av spelmissbruk måste jag säga att jag håller med dig till 100%.
Att det fick dröja så länge och att de inte gör ännu mer och att kändisar som Zlatan kommer undan med sin fula reklam för spelbolag är en gåta för mig.

Ring samtliga du ska betala till så fort du ser detta och be om anstånd / avbetalningsplaner. Du är bara en människa och det är mänskligt att trilla dit ibland, även om det suger. Men ge fan inte upp nu kompis, res dig upp, damma av dig själv och fortsätt gå. Spelbolagen är inte värda att du går under
Tack ändå för sånt här! Uppskattas.

Fast det är väl inte riktigt sant, eller hur? både anledningen till att du behövt låna och att du inte får låna är ditt spelmissbruk.

Med spelmissbruk kan man alltid hitta en ny botten men glöm aldrig bort den riktiga orsaken till dina bekymmer.

om det ska komma något gott ur det här återfallet så låt det Stärka din övertygelse och längtan till spelfrihet.
Jag är med på vad du säger. Men jag har kämpat i år att bli av med betalningsanmärkningar och annan skit. Jag kan, kan, kan inte hamna i den grytan igen. Det funkar inte. Jag måste styra upp detta. Samlingslån var min morot. Och det var/är nära.

Just denna gången kände jag att min lön inte räckte, jag satt och mådde dåligt under tiden jag spelade dessutom. Sen sket det sig.

Nej men skit också... Vänd på varenda sten som finns, ge inte upp!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp