- Meddelanden
- 799
- Mottagna reaktioner
- 349
- Poäng
- 497
Ibland är bästa möjligheten till att få information just att försöka sig på ett sådant ärende.Tack, Inte alla aktörer som genomför eller tar hänsyn till KYC, Source of Funds eller kvar att leva på kalkyl, Man får bocka i en ruta vad pengarna ska gå i och thats it, utan fler kontroller. De flesta tar ingen titt alls på kontot. Är nog 1/50 banker som krävt TINK eller att man måste skicka in något underlag.
Automatisk process hos de flesta icke storbanker där man klickar på sidan så kommer pengar på kontot oavsett hur mycket skulder man har. I princip det enda som kollas är: har du inkomst: är svaret ja och finns det skulder hos kronofogden, är svaret nej så är du beviljad.
Dom vill ha så lite information som möjligt och låna ut till så hög ränta som möjligt.
Nu kan jag inte reglerna kring banklicens, men det känns som det finns mycket där som inte följs och rätt många punkter att bestrida om bankerna inte tagit sitt ansvar ifall man öppnar ett återbetalningsärende.
Rekommenderar att du testar, i värsta fall är du i samma ruta du redan befinner dig på.
Hade jag aldrig testat med spelbolag och återbetalning hade jag förmodligen spelat än idag och haft en drös av skulder.