Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Man kan ju förstå Per som gör ett misstag. Men att en advokat som representerar Per stämt fel bolag är vansinnigt uselt. Jag hade inte betalat en krona varken till några rättegångskostnader ens om jag hade pengarna.

Postar ett tips för att underlätta för alla som undrar kring chanserna till återbetalning, har ordnat ihop en lista med vilka spelbolag som återbetalar och vilka spelbolag som inte återbetalar, detta baseras endast på egen historik och erfarenhet, samt vad som funkar bäst just mot respektive bolag vid en återbetalningsförfrågan.

Är någon intresserad släng iväg ett PM,
Alternativt maila CranvedC@gmail.com ifall du saknar konto på Lånforum eller önskar att vara anonym.

Namnge vilket spelbolag du spelat på exempelvis: "Bethard" då skickar jag ut information kring just det spelbolaget som du spelat på så att du själv kan avgöra dina chanser kring återbetalning och gå utifrån det och skapa ett eget ärende.

1707984757341.jpeg

Det med att referera till att Trannel LTD bär ansvaret och att Trannel Ltd fokuserade mycket på att kunden har ett eget ansvar är något Unibet refererar till väldigt mycket även vid generella återbetalningsförfrågningar, det jag inte själv förstår riktigt är hur de är så villiga återbetala via sina andra bolag exempelvis Storspelare / Spooniker LTD men när det kommer till Unibet är de väldigt hårda/knappt vill diskutera återbetalning. Ligger förmodligen nåt i det, vad vet jag inte ännu.

En grej jag inte riktigt begriper är Holknekts entusiasm inför förhandlingen i hovrätten där han tror att hans utfall kommer bli samma som Betsson-spelaren. Denna fick också negativt besked i TR för att hovrätten skulle gå på spelarens linje.

Om nu Holknekt stämde fel företag varför överklagar han överhuvudtaget och än mer oklart varför hoppas han på ett annat utfall? Det är som att kalle slår mig men jag stämmer istället Pelle. Sen överklagar jag i hovrätten men det är fortfarande Kalle jag vill ska betala mig skadestånd för att dom råkar vara släkt. Jag är inte jurist och mina kunskaper inom ämnet är bara basala men någonstans här måste det ju brista.

Var i en diskussion med en, och kom tänka på att det är bra dela med sig, det är en stor fördel att vara spelpausad ifall man begär återbetalning på svenska spelsidor, eftersom det påvisar ändå att kunden är seriös med att den har tagit tag i sitt spelmissbruk.

En annan bra detalj är att man ska ge ett sken av att (förhoppningsvis stämmer även det) att man inte längre är inne i ett spelmissbruk. Varför skulle de vilja betala ut till nån som aktivt är inne i ett spelmissbruk, det vore ansvarslöst från deras sida ur deras perspektiv, hur ironiskt det än må låta så bryr sig den "compliance" avdelningen om detta oftast som sköter återbetalningar. Compliance har inte haft något med ditt spelande eller speltid på spelbolaget att göra likt exempelvis vip avdelning, eller kundservice vilket gör att det resoneras annorlunda på den avdelningen.

Bra att tänka på bara eftersom många kan ibland ge sken av att de har fortfarande ett spelmissbruk när de mailar in.

Jag har skrivit till snabbare 2018 dec om mitt kraftiga spelmissbruk på Mail och har det på print, min spelpaus öppnades upp här o Januari 2024 och jag spelar bort ett par 1000 finns det någon chans och få tillbaka det med tanke på mitt Mail 2018 ? Är även spärrad hos deras syster bolag men trots det kunde jag spela hos snabbare, tacksam för svar

Hej!
Har 2 fall där jag lyckats få återbetalning av två betalningsförmedlare/företag som godkänt spelrelaterade transaktioner genom att använda sig av ”dummy” företag för att få transaktionerna att ej se misstänksamma ut gentemot banken.

Detta är inte tillåtet av vare sig mastercard eller visa.

Många spelbolag/betalningsförmedlare struntar helt i detta, men mer seriösa betalningförmedlare kan ta det på allvar. Gäller främst transaktioner med kort gjorts på bolag med licens utanför Sverige (typ curacao) Om någon känner igen den här typen av transaktioner : vill utbyta erfarenheter kring detta så skriv gärna ett PM.

obs - långt ifrån säkert att man lyckas och inget jag rekommenderar att sätta i system.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp