Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Återbetalning kronofogden

Min löneutmätning avslutades denna månad. Beloppet var på 13400 och skulden var 8600. Fick beslutet att skulden är upphävd/avslutad. Hur får jag tillbaka resterande pengar? Ringde och pratade med dem och hon sa bara att beloppet skulle dras som vanligt och sedan skickas pengarna. Någon som har erfarenhet av att få tillbaka pengar från kronofogden? Betalas det ut av dom eller kommer det skickas med lönen?
Orkar inte ringa igen pga lång kö och otrevlig handläggare..

Varför i hela friden är utmätningen större än skulden? Låter oerhört märkligt.

Eller har den varit pågående länge?

Oavsett dröjde det en evighet för mig att få tillbaka pengar från KFM.

Varför i hela friden är utmätningen större än skulden? Låter oerhört märkligt.

Eller har den varit pågående länge?

Oavsett dröjde det en evighet för mig att få tillbaka pengar från KFM.
Har haft utmätning i några månader. Trodde att kfm skulle skicka in att det bara skulle dras skuldbeloppet till lönekontoret men nope.
Fick du fylla kontouppgifter för att få tillbaka pengarna?

Har haft utmätning i några månader. Trodde att kfm skulle skicka in att det bara skulle dras skuldbeloppet till lönekontoret men nope.
Fick du fylla kontouppgifter för att få tillbaka pengarna?
När jag hade löneutmätning rättades sista betalningen till så att bara det som var kvar på skulden drogs.

När jag hade löneutmätning rättades sista betalningen till så att bara det som var kvar på skulden drogs.
Konstigt att de inte gjorde så nu. Hört att de brukar meddela lönekontoret om de sker förändringar. Men de har väl fullt upp nu

Sitter i samma sits. De har dragit för mycket vid löneutmätningen + att de dessutom drog av skattepengarna. Så sammanlagt väntar jag tillbaka 18000:-. Hur har det gått för dig? Jag förväntar mig att detta ska återbetalas automatiskt men måste man ringa om det alltså??

Det går automatiskt. Jag vill minnas att det kan ta några veckor. Men det beror förstås på när arbetsgivaren betalar in till KFM också. Det görs nog inte alltid samma dag som resten av lönen betalas ut. Innan KFM har fått in pengarna kan de såklart inte betala tillbaka något.

Det är nollat hos kfm, blev det igår såg jag.

Antagligen har KFM ovanligt mycket att göra nu när många har fått skatteåterbäring också.

När jag var kund hos Kronofogden så hände det ganska ofta att de fick in mer pengar än jag var skyldig, och dessa betalades alltid tillbaka utan problem. Det är bara att vänta.

Ringer det en massa personer och frågar så får de mer att göra, och då tar det rimligen ännu längre tid...

Haft liknande problem. Fick inledande skuldsanering i mars och löneutmätningen upphävdes, men lönekontoret betalade till KFM ändå. Kontaktade KFM och de sa att min arbetsgivare brukar betala till dem i början av månaden (får lön 27:de).
Har haft mejlkontakt med KFM nu också och de sa att arbetsgivare har betalt in den 29:de mars och att jag kommer få återbetalt inom kort.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp