Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Återbetalning från KF, hur snabbt?

Men det borde inte vara några problem tror du? Att de går med på att återbetala..?

Jo det går att göra det om löneutmätningen varit fel eller om arbetsgivaren misslyckats med förbehållsbeloppet.

Okej, ett par veckor kan jag lyckas klara mig, hoppas på det då. Missade tfn-tiden till dom idag pga möten men ringer på måndag.

Jag tror du skrev det där svaret 40 minuter innan kundservice stängde? :) förvisso, verkställigheten stänger sina gruppnr 16.

Jag tror du skrev det där svaret 40 minuter innan kundservice stängde? :) förvisso, verkställigheten stänger sina gruppnr 16.
Ibland kan man surfa och ha möte samtidigt ( jag är tjej ;-) ) men att ringa KF under pågående möte...där går gränsen... Ringer på måndag när jag kan gå undan :)

Senast ändrad:
Nu har jag blivit kopplad till tre olika handläggare, och ingen vet vad de ska göra.. Någon som vet vilken avdelning jag ska be att få prata med? Det sista förslaget jag fick var att be min arbetsgivare betala ut det jag fick för lite, på nästa lön. Dvs jag får förbehållsbeloppet plus 2500:- i mars. Jag svarade att så enkelt är det väl inte, då måste väl ett beslut på det komma från KF till min arbertsgivare, och ja, det höll han väl med om. Vem ska jag be att få prata med..?? Får lite panik, det är räkningsdax.

Senast ändrad:
kundservice kopplar till verkställigheten men verkställigheten kan inte göra ett dugg åt frågan. Det hanteras väl i tur och ordning antar jag.

Pratade i dag med en mkt trevlig person som kontaktade mitt lönekontor för att få bekräftat vad jag fick ut denna månad, så nu hoppas jag det löser sig. Problemet skulle kunna vara att de redan hunnit betala ut till fordringsägarna, men hoppas inte. Utbet till KF gick från mitt jobb i fredags, vet inte hur snabbt de sen betalas vidare..? Men 2800;- har jag fått för lite, och det svider när man lever på existensminimum redan..

Det varierar hur fort det går, i bästa fall skickas det automatiskt, då fördelades pengarna igår eller idag. Krävs manuell hantering kan det vara ett par veckor bort

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp