Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Åsikter kring samlingslån.

Bara en tanke om man kunde få ner den till säg 6% och bakar ihop på olika långivare till ett. Svår fråga men kan jag landa på 6-7% i ränta om jag söker med mina förutsättningar nu?

Jättesvårt att säga men som sagt du har inget att förlora på det.

Så du tycker inte det är värt att förmodligen komma ner några procentenheter nu? Bättre att vänta tills januari 2021 och söka med sambon då hennes och min uc är bra?

alltså det finns inte på kartan tror jag att ni kommer få bättre ränta än vad ni har i dagsläget.

du har en okej UC nu, 1 år är en lång tid. Du vet inte vad som händer påvägen, tar du en ff nu kan det vara orsaken till varför du inte får ett lån om 2-3 månader om allt skulle krisa sig. Det behöver inte vara det men är inte värt risken.

klarar du att axla lånen ser jag ingen anledning till att söka nu när du precis sökt i januari och fått 12 % i ränta.

Ta en liten lånepaus säger jag

Det är inte uteslutet att du får lån, men att få bättre ränta än vad du har idag tror jag är väldigt avlägset

alltså det finns inte på kartan tror jag att ni kommer få bättre ränta än vad ni har i dagsläget.

du har en okej UC nu, 1 år är en lång tid. Du vet inte vad som händer påvägen, tar du en ff nu kan det vara orsaken till varför du inte får ett lån om 2-3 månader om allt skulle krisa sig. Det behöver inte vara det men är inte värt risken.

klarar du att axla lånen ser jag ingen anledning till att söka nu när du precis sökt i januari och fått 12 % i ränta.

Ta en liten lånepaus säger jag

Fast när han sökte det lånet i januari hade han 11% i UC-Risk nu ligger han på 3.7%...

Fast när han sökte det lånet i januari hade han 11% i UC-Risk nu ligger han på 3.7%...

jo jag vet, men tror inte betyget har så stor inverkan på dessa nivåer i blanco, men kan ju ha fel. Jag hade runt liknande betyg, tror lite bättre och 1,1 mkr i blanco förra året i april och fick bara från remember.

hade hans uc score varit åt helvete hade jag sagt sök vad har du o förlora. Nu när han har helt ok uc tycker jag han har mer att förlora än vinna på att söka faktiskt

Jo förvisso men jag tänker om han inte ska söka mer lån på ett år så tror jag 0 eller 1 FF nästa år i januari gör marginell skillnad. Nu kan han få ner räntan på remember.
Men visst, finns inga garantier att han får bättre bud.

Jo förvisso men jag tänker om han inte ska söka mer lån på ett år så tror jag 0 eller 1 FF nästa år i januari gör marginell skillnad. Nu kan han få ner räntan på remember.
Men visst, finns inga garantier att han får bättre bud.

fattar vad du menar och du har rätt om han klarar sig i 1 år sen. Men jag vet själv att jag tänkte så många gånger men agerade inte därefter. 9 ff är rätt mkt också, det talar inte för att man hållt sig historiskt. Kan finnas en miljard anledningar till det och kanske inte blir så framledes. Tänker bara det säkra framför det osäkra

Tack för era åsikter!
Ska ta mig en ordentlig funderare så får vi se vart det landar. Återigen tack för input!

Hej på er!
Har Följande i blanco på följande lån.
Collector 348.000 7.15%
Collector 140.000 11%
Wasa kredit 190.000 7.10%
Forex 144.000 6.50%
Ica banken 200.000 4.10%
Sevenday 48.000 5.75%
Ikano 252.000 7.50%
Marginalen 348.000 4.5%
TF Bank 70.000 16.5%!

Santander billån har jag.

Bolån 50% på 2.7 M, värd 3.6 M

Uppdatering från när jag startade tråden. Tyvärr har det tillkommit lån och nu är det liksom sista lånet för att städa bort allt utanför UC och privata lån.

Har 2.4 betyg 6 FF , inkomst 960.000, underskott 56.000.

En FF går ut den 8:e januari och det är då tanken är att jag ska ansöka.

Finns det någon som beviljar?
Vilken bank förutom Remember kan göra det enligt er?
Väldigt tacksam för era åsikter.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp