Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Årsinkomst och skuldsanering/ omprövning

Jag har också skuldsanerning och har också tjänat extra 2018. Ca 30 000. Jag kommer inte göra en omprövning då den inte är mer än 2500/mån och inte kommer vara bestående.
En omprövning för mig är att mitt förbehållsbelopp kommer ändras till lägre utifrån det. Och då stämmer det ju inte när jag nu förtsättningsvis inte drar in de extra pengarna.

Men det är såklart upp till var och en.
Om borgenärerna begär omprövning riskerar du inte att bli av med din skuldsanering då?
Blir svårt när man vissa månader tjänar mer då man tex jobbar extra, när själva årsinkomsten blir högre, men r slår det väl ut det på hela året, eller ?
Kan ju aldrig ge exakt summa och det är säkert så för många att årsinkomsten blir högre än förväntat men när man slår ut det på hela året blir det inte så mycket mer ändå, gränsen gör väl på 4000kr/månad och ska vara bestående och inte bara vissa månader. Det borde borgenärerna ändå ha överseende med att slutsumman kan bli högre, eller ?

Om borgenärerna begär omprövning riskerar du inte att bli av med din skuldsanering då?
Blir svårt när man vissa månader tjänar mer då man tex jobbar extra, när själva årsinkomsten blir högre, men r slår det väl ut det på hela året, eller ?
Kan ju aldrig ge exakt summa och det är säkert så för många att årsinkomsten blir högre än förväntat men när man slår ut det på hela året blir det inte så mycket mer ändå, gränsen gör väl på 4000kr/månad och ska vara bestående och inte bara vissa månader. Det borde borgenärerna ändå ha överseende med att slutsumman kan bli högre, eller ?
De kan begära omprövning och skuldsaneringen kan bli förlängd upp till två år.

Okej så man blir inte av med den ?!

Jo kanske om borgenärerna lyckas hitta något riktigt ”smaskigt” som att man fått ett stort arv eller liknande och inte själv begär omprövning...
Det finns nog hundratalet anledningar... Jag tror att många av, inte minst de stora inkassobolagen, har personal som enkom sitter och granskar skuldsaneringsansökningar och sedan bevakar gäldenärerna även under pågående skuldsanering.

Jag ska inte svära på det, men man kan nog få sin skuldsanering upphävd på egen omprövning också, däremot kan man inte få den förlängd.

Jag ska inte svära på det, men man kan nog få sin skuldsanering upphävd på egen omprövning också, däremot kan man inte få den förlängd.

Har bara hört om det sistnämnda, det vill säga att så länge man själv begär omprövning så "sitter man lugnt". Däremot kan jag tänka mig att man skulle kunna få den upphävd om man skulle chansa på att begära omprövning och det kommer fram att man har lämnat falska uppgifter.

Har bara hört om det sistnämnda, det vill säga att så länge man själv begär omprövning så "sitter man lugnt". Däremot kan jag tänka mig att man skulle kunna få den upphävd om man skulle chansa på att begära omprövning och det kommer fram att man har lämnat falska uppgifter.

Jag tänkte på 2 möjliga scenarion, bägge ganska osannolika.
1. Man har själv kommit på andra tankar och vill inte få sanerat.
2. Vunnit på euro jackpot eller ärvt efter warren buffet och helt enkelt inte är kvalificerat insolvent längre.

Tack alla för svar!!
Får ta och skicka in för säkerhets skull.
Räknar jag ihop snitt på de senaste 5 lönerna så speglar det inte den höjda årsinkomsten.
Får då lite drygt 2000kr mer i betalningsutrymme. Och från sep så går lönen ner pga inget ob.
Får väll skicka in igen då..

Tack alla

Tack alla för svar!!
Får ta och skicka in för säkerhets skull.
Räknar jag ihop snitt på de senaste 5 lönerna så speglar det inte den höjda årsinkomsten.
Får då lite drygt 2000kr mer i betalningsutrymme. Och från sep så går lönen ner pga inget ob.
Får väll skicka in igen då..

Tack alla

Men om du får ändrad betalplan går det väl inte att göra något retroaktivt? Eller har du kvar pengarna så du tänker betala extra framåt? För from nu har du väl sänkt din lön igen? Då blir det ju fel belopp att behålla.
Jag tänker att om man vet om att man ska få ökad inkomst ska man kontakta KF innan. Efter blir ju lite konstigt..? Eller tänker jag fel..?

Precis, enligt KF ska det vara en bestående ökning om ca 4000/mån.
Det är det inte i mitt fall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp