Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Årets sista och bästa nyhet?

Alltså problemet är idag säg CSN.
Någon betalar av sin skuld till CSN på månadsbasis, åker till Thailand, är med om en olycka och blir utslagen 2-3 månader. Vips så får han/hon en anmärkning utan att kunna bestrida skulden. Visst anhöriga hade kunnat ringa runt men det är inte heller så lätt.
Eller TV-avgiften exempelvis
Det är märkligt att det inte varit så här ifrån början tycker jag.

Fast nu är det väl inte så att man slipper betala skulder bara för att man ligger på sjukhus i tre månader.

Fast nu är det väl inte så att man slipper betala skulder bara för att man ligger på sjukhus i tre månader.

Nej det är inte tanken tror jag. Dom går vad jag vet verkställa fullt ut också.

Nej, inga förelägganden innan.

Ok. Men frågan kvarstår hur gången blir rent praktiskt dvs om man får ett krav från CSN och man ej betalar så hamnar det hos KFM, idag blir det direkt anmärkning och sedan skuld att betala. Innebär ändringen att anmärkningen tidigast kan komma om man ej betalar skuld att betala enligt KFMs krav?

Det var inte min poäng, utan det kan ju hända saker som gör att du vill betala / göra rätt för dig men du inte kan.
Exempelvis : Dom flera hundra svenskarna som var fast på sjukhus i Thailand efter Tsunamin. Eller han som var i koma 2 månader efter en motorcykelolycka. Etc etc.
Då ska man inte stryka dessa människors skulder. Men om jag är med om ett terrordåd säger vi, ligger på ett sjukhus i 2.5 månader. Aldrig varit sen med en räkning. Är det då rimligt att exempelvis CSN skickar en skuld till kronofogden och jag AUTOMATISKT har helt förstörd ekonomi också 3 månader framöver? Som om det inte räcker med att man kanske har trauma och skit.

Det borde vara som det är med alla andra mål - Anmärkningen "skapas" när du skriver på delgivning. Fram tills dess måste man kunna komma med invändning/förhala tid. Det kan finnas särskilda skäl som sagt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp