Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Året från helvetet

I våras var jag en millimeter från att få mitt samlingslån. Var under 10% och det gick snabbt neråt. Alla mina FF skulle försvinna. Många skulder försvann från UC. Men Santander valde en annan väg, gav mig missbrukad kredit när jag missade en betalning.

Efter det har jag blivit uppsagd, fått tillbaka jobbet, kämpat som en get för att hålla ihop det men givetvis ändå förlorat. Fått nya anmärkningar såklart och nu slutligen förlorat jobbet igen. Denna gång utan nån förhoppning av att få tillbaka det.

A-kassan väntas ta 20-25 veckor att få ut i dagsläget. Jag slutar i Januari. Man ska alltså klara sig ett halvår utan pengar.

Hade jag inte stresspåslag innan så har jag det nu. Fy fan vad jag inte orkar med detta längre.

Så nära kan det vara. Och så mycket kan det skita sig. IGEN (varit där förut)

Tråkigt att höra.
Men varför skulle A-kassa ta 20 veckor?
Blev av med jobbet i ockotber och få min första utbetalning nu i november här. Så inte ens 8 veckor.

Tråkigt att höra.
Men varför skulle A-kassa ta 20 veckor?
Blev av med jobbet i ockotber och få min första utbetalning nu i november här. Så inte ens 8 veckor.
För att jag är ansluten hos Alfakassan. Där är väntetiden såpass just nu. Det går att läsa ganska överallt. I September var den 22 veckor.

För att jag är ansluten hos Alfakassan. Där är väntetiden såpass just nu. Det går att läsa ganska överallt. I September var den 22 veckor.
Okej. Jag har hos IF metalls akassa. Trodde inte det skulle skilja sån tid mellan olika.

Kan du inte ringa dom och stressa med A-kassan?!

Ska ju inte behöva ta orimligt lång tid tycker jag...

Alfakassan har längst handläggningstid av alla a-kassorna så jag lider med dig ,,,,

Fy fan vilket öde, lider med dig... Men teoretiskt så finns ju chansen att du hinner få ett annat jobb innan , så ligg i och sök nu! Bra folk får alltid jobb, åtminstone i storstadsregionerna. Detta fixar du!

Tog 30 veckor för mig att få min A-kassa tyvärr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp