Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ångest.

Hej alla fina människor i detta forum!
Jag sitter här och räknar på hur mkt jag får ut i månaden nu med övertid, ob, o.s.v...
Får ut ca 25k netto
Och har riktig ångest. Inte för att jag har problem med ekonomin direkt. Men jag har blivit pengaberoende typ....
Helt tvärtom från detta forum skriver om egentligen.
Men mår ändå dåligt... Får ca 12k över efter alla räkningar och vill ha mer..
Jag är kanske konstig som skriver såhär... Men jag skulle kunna ha 17.500 kr efter alla räkningar om jag inte hade kredit på 6k och 2k i månaden....Har ett lån på 168k också som jag vill bli av med.. Men samtidigt vill jag spara till en bostad senare.... Vill bara ha mer pengar att jag funderar på att fixa ett till jobb typ.

Vet inte någon sitter i samma sits typ?
Svårt att förklara men vill nog bara skriva av mig för jag tycker att jag har för lite pengar....

Hej alla fina människor i detta forum!
Jag sitter här och räknar på hur mkt jag får ut i månaden nu med övertid, ob, o.s.v...
Får ut ca 25k netto
Och har riktig ångest. Inte för att jag har problem med ekonomin direkt. Men jag har blivit pengaberoende typ....
Helt tvärtom från detta forum skriver om egentligen.
Men mår ändå dåligt... Får ca 12k över efter alla räkningar och vill ha mer..
Jag är kanske konstig som skriver såhär... Men jag skulle kunna ha 17.500 kr efter alla räkningar om jag inte hade kredit på 6k och 2k i månaden....Har ett lån på 168k också som jag vill bli av med.. Men samtidigt vill jag spara till en bostad senare.... Vill bara ha mer pengar att jag funderar på att fixa ett till jobb typ.

Vet inte någon sitter i samma sits typ?
Svårt att förklara men vill nog bara skriva av mig för jag tycker att jag har för lite pengar....
Jobba lite mer, spendera lite mindre.
Då var det uppenbara avklarat, hur mycket behöver du ha i kontantinsats i runda slängar?

Jobba lite mer, spendera lite mindre.
Då var det uppenbara avklarat, hur mycket behöver du ha i kontantinsats i runda slängar?
Måste ha minst 150k...
Jag har inte sparat ett skit... Spenderar för Mkt pengar på skit och har ångest över att jag inte kan "hålla" i pengarna heller. Men lever och har så det räcker hela månaden... Men vill kunna spara.

Måste ha minst 150k...
Jag har inte sparat ett skit... Spenderar för Mkt pengar på skit och har ångest över att jag inte kan "hålla" i pengarna heller. Men lever och har så det räcker hela månaden... Men vill kunna spara.
Sluta utsätta dig själv för situationer där pengarna försvinner.
150 sparar du ihop på ett år om du är disciplinerad.

Sluta utsätta dig själv för situationer där pengarna försvinner.
150 sparar du ihop på ett år om du är disciplinerad.
Jajo. Men sjukt hur konstigt man tänker egentligen. Ska försöka. Men nu när man har mkt pengar så vill man spendera mer... Stört vad pengar kan göra med ens tänk/beteende egentligen....

Jeff Bezos hälsar och säger att han vet hur det känns.

Om någon känner igen sig? Eller om det bara är jag som tänker som jag gör?
Jag tror att såväl lite som mycket pengar kan skapa ångest. Tyvärr så handlar mycket i samhället om just pengar och det är svårt att släppa pengatänkandet.
Jag tar ut en viss summa varje vecka och bestämmer mig för att det ska räcka och på det viset ser jag värdet i pengarna på ett annat vis och när jag handlar så vet jag att just de ska räcka och det förhindrar att jag köper något onödigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp